Marja Oosterman on Tue, 4 Dec 2001 06:13:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] VIRUS: Och, de hofmeester is niet onmooglijk Een.

At 22:01 02-12-2001 +0100, Marianne wrote:

>Prijs jezelf gelukkig - 21 maar in 11 maanden! Die score haalde ik
>alleen al in de afgelopen 4 dagen (bijna allemaal Badtrans). Bij de
>Groene Amsterdammer ontvangen we er zo'n drie á vier per dag. Marja
>Oosterman wordt ook helemaal gek van de permanente stroom virussen die
>ze binnenkrijgen van hun event-aanbieders voor de Agenda van
>Nederland.

Lief dat je daar nog aan denkt...
Wij haalden een triest record afgelopen vrijdag

62 % van de mails :(((

We hadden ook de indruk dat e.e.a. fors van invloed was op de kopijstroom..
normaliter op zo'n pal voor een maandwisseling vallende vrijdag toch altijd
zo'n  7-800 mails.. Na wissen van virus mails hadden we er nog geen 150...

A la, Maurice had destijds gelijk toen hij attendeerde op dat we in de
lastigste 'hoek' zitten met al die culturele aanbieders.
Maar juist daardoor krijg je dus ook een goed beeld van alle onbekendheid
over virussen.
Shield?. -Wat is dat?
Upgraden? -uh?
Welke viruskenner heeft u? -Eh,  zit dat niet bij de computer dan als je
die koopt?

We blijven pleiten voor een soort 'virusmeldpunt' met allereerst een
voorlichtende taak, maar ook de mogelijkheid om hardnekkige a-socialen ook
aan te pakken. We hebben elke maand wel  te maken met minstens 3 van zulke
types!
We geven trouw een reactie zodra we virus ontvangen,
momenteel deze, toch nog steeds voorzichtige  tekst:

>U stuurt ons virussen!!!!!
>
>We maken u erop attent dat het in deze tijd niet meer overbodig is om
>permanent uw virusscanner als shield actief te hebben en bovendien zorg te
>dragen voor minimaal een veertiendaagse update van uw virusprogramma.
>Sterker nog, deze voorzorgen niet nemen is zeer onattent jegens u zelf en
>anderen.
>
>Toitoi
>
>Ps: geen virusscanner actief: surf dan naar:
>http://www.centralcommand.com/

Een kleine 10 % reageert met een dank en excuus en nog zo'n 10 % met een
warning/excuus mail aan al hun relaties (natuurlijk niet als bcc) binnen
een paar uur
Maar ook een 10 % doet gewoon niks!  Dat kun je heel goed constateren bij
sommige worm-virussen die 'lekker'  cumulatief gaan sturen. Uiteindelijk
heb je mails zonder afzender... uiteindelijk tientallen op een dag van zo'n
die-hards.. Dan is het nog afhankelijk van hun computergebruik 1 tot 3
dagen wachten voor ze kennelijk volledig plat liggen en dan stopt het weer ;-))

Maar als een meld-/voorlichtingspunt dan niet genoeg gedeeld wordt,
misschien is het iets voor Postbus 51...
Al was het maar om economische redenen ;-)

H.groet,

Marja

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland bundelt, schakelt en
koppelt...
en omdat er meer is dAN E-commerce...
heeft u toch zeker ook al een abonnement 'recht op extra service' met links
bij al uw activiteiten?

Uitgave: St. NoPapers, digitale uitgeverS... virtualiter sedert 1988