Leo Lake on Tue, 4 Dec 2001 14:53:01 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Shared Space: De Studie van Cyberspace

Aankondiging: Shared Space voor de studie van Cyberspace

Een website maken is leuk, zelf teksten schrijven is leuk, maar nog veel
leuker is het om samen te werken en te denken over het Internet en
Cyberspace.

Om dat samenwerken mogelijk te maken, heb ik met behulp van het programma
Groove een Shared Space aangemaakt, getiteld "De studie van Cyberspace", met
het doel om in groepsverband te kunnen 'praten' over zulke zaken.

De start was op 2 december 2001 en op dit moment, zo vlak na de start, is er
nog maar weinig geregeld en zijn er nog maar weinig teksten. Veel is er ook
nog niet geregeld.

Het is de bedoeling dat er alleen eigen werk (ook van u dus) in komt te
staan, maar de Shared Space biedt de mogelijkheid om een interessante
verzameling bookmarks aan te leggen met pointers naar andere documenten.

Groove?
--------
Groove is een (Peer to Peer) omgeving waarmee coöperatief werk via het
Internet ondersteund wordt met een aantal tools, zoals file-sharing,
discussieruimte en zelfs voice chat. Het is een programma dat u moet
downloaden van het Internet. Het werken ermee is niet moeilijk en vooral
gratis. Dit programma is nodig om bij mijn Shared Space te kunnen
aansluiten.

Alle informatie over Groove, plus de gratis download, is te vinden op de
website van Groove (http:/www.groove.net). Wilt u daarna meedoen aan mijn
Shared Space, stuur me dan een e-mail naar lake@lake.nl en ik stuur u een
uitnodigingsbericht.
Omslachtig misschien, maar ik kan het ook niet helpen, zo werkt het nu
eenmaal.

Voor wie?
----------
Voor iedereen die het onderwerp interessant vindt. Actieve bijdragen zijn
zeer welkom maar niet verplicht. U mag ook gewoon alles komen downloaden,
sans rancune (in tegendeel).

Ik hou wel het alleenrecht om mensen te weigeren of uit te sluiten. Je kunt
altijd nog zelf een shared space oprichten en mij buitensluiten. En, in het
uiterst onwaarschijnlijke, geval dat er teveel mensen aan mee willen doen,
dan kan het zijn dat er een wachtlijst komt. :)

En nee, ik weet niet waar ik aan begin.

---

L.
E.    lake@lake.nl