Martin Sjardijn on Tue, 4 Dec 2001 16:13:01 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Shared Space

Hallo Leo,

Han Speckens en ik willen onderzoeken wat ermee kan.
Dat peer2peer spreekt me wel aan.

Wij werken al jaren met een interactieve 3 Dimensionale ruimte met een aantal scholen,
het Gemeentemuseum Den Haag en het Groninger Museum.
Sinds dit jaar ook met de UVA. Zie hiervoor www.hollab.org zoals wellicht bekend.

Die i3D werelden werken ook als een soort "shared space", m.b.v. virtual reality techniek
en Renderware techniek maar niet peer2peer.

Er is een nog niet zover ontwikkeld alternatief dat wel werkt op basis van p2p techniek
en dat o.m. ook werkt op basis van Linux (en dan ook van dat badtrans.b virus e.d. verlost)
Daar heb ik een tijd niet naar gekeken, maar zal dat binnenkort weer eens doen.
Wie weet is het verbeterd.

Wellicht kan Groove door ons aanvullend gebruikt worden op de i3D techniek.

Met groet, Martin Sjardijn