Martin Sjardijn on Wed, 12 Sep 2001 20:27:40 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] opvallend: wraaklust in IRC en op USENET en Gallup poll zegt 4%wil geen vergelding

ReindeR merkte op:
>Vanmorgen zag  ik een Gallup poll voorbij komen op CNN waarbij slechts 4%
geen
> vergelding wil. Een getal dat statistische gezien zo goed als
> irrelevant is.

Wat ik merkwaardig vind is dat men roept dat de daders gewroken moeten
worden...,
maar de daders (uitvoerders toch) zijn DOOD?

Dit is ghost-searching-reality-politics; men meent dat de daders nog
rondlopen terwijl ze dood zijn. (Freud?)
Of zijn de daders paradoxaal genoeg de bedenkers? Hoe zou je dan de
uitvoerders
moeten noemen van die ("dader")bedenkers? Als de daders de bedenkers zijn
zijn ze DOOD.

Een GhostDader, kan ik me voorstellen, die dit soort uitvoerders/Daders
genereert, kan dichterbij zijn dan men zegt als men het taalgebruik op
juistheid benut.

~Martin Sjardijn

***
Heeft de "theologie de technologie" overwonnen? (uitspraak van onbekende
meester)