ReindeR Rustema on Wed, 12 Sep 2001 12:59:00 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] opvallend: wraaklust in IRC en op USENET en Gallup poll zegt 4%wil geen vergelding

Wat wel eng is van de reacties op de gebeurtenissen is de blinde
wraaklust die je leest in nieuwgroepen, in chats e.d. Vanmorgen zag
ik een Gallup poll voorbij komen op CNN waarbij slechts 4% geen
vergelding wil. Een getal dat statistische gezien zo goed als
irrelevant is.

Geweld moet met geweld beantwoord worden is de algehele opinie lijkt het...

bronnen:
USENET
rec.aviation.piloting
nl.actueel.aanslagen
alt.current-events.wtc-explosion (bestond nog uit 1993 ontdekte ik)
alt.current-events.usa
IRC
chat.cnn.com

Het schijnt dat een amateur piloot het laatste stukje gevlogen had
kunnen hebben.
Dat backups van de bedrijven in tower 1 in tower 2 gemaakt werden.
Dat het niet de Palestijnen of Bin Laden was (zeggen ze zelf ook)
maar de Shiieten?!

Een sterke 'agenda-setting' symbolische terreur actie in ieder geval.

--
ReindeR