MauzZ on Thu, 19 Jul 2001 05:19:09 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Nlse media over acties Goteborg

At 02:21 AM 7/18/01 +0200, Francisco van Jole wrote:

>Stenengooiers berokkenen daarnaast ook het ideologisch doel schade, is
>mijn ervaring. Ieder repressief apparaat is blij met ze.

Vandaar dat de eerste stenen bij een demonstratie vaak door
'stillen'/georganiseerde provocateurs worden gegooid...
Zodat vervolgens de M.E. goed excuus heeft voor keiharde eerste charge op
tot dusver vreedzame demonstranten, waarna de boel lekker escaleert!
Je moet wel veel zelfbeheersing (of angst...) hebben om vreedzaam blijven
als jijzelf of je je vriend of vriendin zinloos in elkaar geslagen/getrapt
ziet worden...

MauzZ