calin on Sun, 9 Mar 2003 22:04:11 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Velisar Manea - "Romania vrea razboi"

Nu stiu daca boborul vrea sau nu pace. Neea ce am observat este ca boborul
nu vrea nimic. Iar noi, intelectualii (amuzant cuvant) parem sa fim, in
sfarsit, de acord cu boborul.

Nu stiu cum sunt imaginati pe aceasta lista intelectualii care scriu lucruri
foarte inteligente (pleonastic, nu?) prin diverse locuri. Ceea ce stiu cu
siguranta este ca in Romania cultura politica e unilateral dezvoltata si ca
nimeni nu are mijloacele sa modifice acest adevar suparator peste noapte.
Dar cel putin cei care mai citesc Lettres Internationales pot sa faca o
tentativa de relativizare si sa vada ca nu e vorba despre NATO sau despre
Irak, ci despre lucruri ceva mai complicate, dar si destul de transparente.
Intrebarea nu e cine are dreptate, ci pur si simplu cine ne serveste
interesele.

E de vazut deci daca interesele Romaniei sunt sau nu servite de un razboi in
Irak. Sunt?  Iar daca sunt, o alta intrebare: ce putere de negociere in
propriul avantaj are o tara a carei clasa politica nu are alta cultura decat
pe cea a bacsisului, si a carei opiniei publica nu cunoaste alt tip de
solidaritate decat cea declansata sub imperiul foamei.