Karin Spaink on Mon, 3 Dec 2001 01:55:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] VIRUS: Och, de hofmeester is niet onmooglijk Een.

On 02-12-2001 at 22:01, Marianne van den Boomen kindly wrote:

> Prijs jezelf gelukkig - 21 maar in 11 maanden! Die score haalde ik
> alleen al in de afgelopen 4 dagen (bijna allemaal Badtrans).

Nie om baas boven baas te spelen, maar ik ben verrast dfoor
hoe BadTrans om zich heen grijpt: ik heb er bijwijlen meer
dan dertig per *dag* gehad.

> Regelmatig updaten van antivirussoftware helpt nauwelijks; de meeste
> mensen realiseren zich niet dat dat betekent: eens per week updaten.
> En dan nog, dat helpt ook niet als mensen klakkeloos klikken op
> attachments. Het enige dat helpt is nooit klikken op een ongevraagd
> attachment.

Het erge is dat Outlook attachments vaak ongevraagd en
*automatisch* opent. En wat nog erger is, is dat je die
setting wel kunt wijzigen, maar zodra je iets anders in je
settings wijzigt *schijnt* die attachment-automatisch-
openen switch weer op 'aan'te gaan. Maar dat laatste kan
ook lasterlijke anti-MS praat zijn. Ik ken Outlook godlof
niet.

- K - [blij met TheBat]

--

It's weird,' he'd said, trying to steer the conversation in
a meaningful direction, 'the way the word 'regime' is used