Karin Spaink on Wed, 18 Jul 2001 08:51:49 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Nlse media over acties Goteborg

On 18-07-2001 at 02:21, Francisco van Jole kindly wrote:

> Huisvestingspolitiek... ik ken voornamelijk Amsterdam als plek waar bij dat
> soort gelegenheden met stenen werd gegooid. (Nijmegen ook ja) De
> Vondelstraat en later Koninginnedag betekenden, als ik het wel heb, met
> alle rondvliegende stenen een soort einde van het publieke krediet van de
> kraakbeweging en daarmee van haar invloed.

Nope. De meeste mensen schrokken zich juist rot van het
misbaar dat de *staat* maakte, en haar inzet van volstrekte
overkill. Na de Vondelstraat en na Nijmegen won de
kraakbeweging juist sterk.

De kraakbeweging verloor haar krediet pas tien jaar later:
deels vanwege interne gevechten tussen realo's en fundi's.

- K -

--

Problems are only opportunities in work clothes.
  - Henry Kaiser