Mat Huppertz on Sun, 24 Jun 2001 20:16:19 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] LL 12 : Hinder en vrijheid

Dag Leo,

Een late reactie:

> Maar
> een grondwet moet er wel komen en deze moet stellen dat 1) er
betaald
> moet worden voor hinder, b) dat de rechter alleen hinder
erkent die niet
> is gebaseerd op de inhoud van de mening. >

> ... armzalige
> pogingen van onze mensen in Brussel om te komen tot een
grondwet voor
> Europa en u zult niets meer banaal vinden.

... en dus zal die grondwet er wel nooit komen of het wordt een
nieuw armzalig wetje. Blijven we niet veel te veel aandacht
schenken aan de huidige politiek? Hoeveel "vrijheid van
meningsuiting" is er de laatste jaren niet besteed aan de
veranderingen die de politiek moet ondergaan.

Geen grondwet, maar daden.

Laten we de vrijheid van meningsuiting maar in tact laten! Het
bevalt me wel dat iedereen mag zeggen wat hij wil, nu wil ik
alleen nog kunnen bepalen of ik het wel horen wil!
Ester Dyson geeft in haar boek "Release 2.0" een aardige aanzet
om de afzender te laten betalen voor het verstrekken van
informatie. Alle informatie wordt gelabeld en aan de hand
daarvan bepaal ik zelf welke informatie ik gratis wil ontvangen,
welke ik niet wil ontvangen en welke afzender er moet betalen.

Of wordt het toch: geen woorden, maar daden. Scheelt een hoop
informatie.

Wat voor een soort organisatie gaat dit soort problemen
oplossen? Een commercieel bedrijf zie ik het niet zo snel doen.
Misschien de "politieke"partij van de toekomst?

Groeten,

Mat