simona dumitriu on Thu, 9 Jun 2011 22:50:03 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] NAG - MNAC Foto Anexa - finisaj expozitie EEA&Norway Grants si performance - Delia Gheorghiu

In cadrul Noptii Albe a Galeriilor, vineri 10 Iunie, va invitam la finisajul expozitiei:

EEA & Norway Grants
Instantanee: retrospective si oportunitati

Organizatori: Ambasada Norvegiei si Innovation Norway, in parteneriat cu Universitatea Nationala de Arte Bucuresti

Proiect coordonat de Iosif Kiraly

Daiana
 Anghel, Emil Avasilichioaiei, Bogdan Bordeianu, Claudiu Cobilanschi,
Daniel Djamo, Simona Dumitriu, Irina Ghenu, Delia Gheorghiu, Sabin
Garea, Cosmina Ivanov, Laura Ruczui, Alexandra - Cristina Stroescu
Multimedia display de Colorbitor

MNAC â Foto Anexa
24 mai â 4 iunie 201110 iunie - in cadrul Noptii Albe a Galeriilor - finisaj expozitie si performance Delia Gheorghiu (21.00h)

In
 managementul de proiecte exista doua elemente importante: procesul si
rezultatul. Raportandu-ne la proiectele sprijinite de guvernul
norvegian, am pornit de la curiozitatea de a observa dinamica fiecarui
proces oarecum retrospectiv, prin intermediul rezultatelor. Din acel
punct, intorcandu-ne si mai mult in timp, am observat si reflectat
asupra identitatii insesi a programului de finantare, asa cum se
reflecta ea in selectarea ideilor pe care alege sa le promoveze si in
cultura institutionala pe care o creeaza.
Practica
 artistica este in egala masura un sistem integrator si unul capabil sa
aduca la suprafata mecanica ascunsa a lucrurilor, cu o curiozitate
pentru inobservabil, pentru relatiile abia aparente intre fapte si
cuvinte. In interiorul economiei lingvistice tipice scrierii de
proiecte, am cautat realitatea Ââde pe terenâ ori, incitati
 de o formulare, idee, preocupare a cate unui proiect, am incercat sa o
aducem inapoi in contextul social si istoric mai larg in care ea se
plaseaza.
Respectand dinamica proces-rezultat, am pornit de la doua intrebari principale:
1.
 Daca fiecare proiect poate fi rezumat la o idee, la o dorinta, ce tip
de idei au fost finantate si cum pot fi ele mapate ori interpretate? In
jurul acestei prime intrebari (legata de proces) au fost puse in
discutie temele si ideile principale ale grantului â de la mediu si
sustenabilitate la sanatate â privite in contextul larg al societatii
romanesti, inclusiv al criticii sociale, si in contextul
transformarilor, intentionate si efective, pe care granturile norvegiene
 le-au facut posibile. O parte din lucrarile expozitiei reflecta tocmai
aceasta raportare a ideilor la factualitatea romaneasca, trecuta sau prezenta.
2. Care sunt rezultatele proiectelor finanÅate? Pentru a raspunde acestei a doua intrebari (legata de rezultat),
 am selectat un numar de proiecte dintre cele finanÅate Åi am mers
pentru a le documenta, in imagini, interviuri ori pentru a colecta Åi
pune in contextul expoziÅiei documentaÅia instituÅiilor care au
dezvoltat proiectele. Toate aceste informaÅii, ale lor Åi ale noastre,
impreuna, au format o arhiva multifaÅetata a proiectelor documentate Åi,
 in cadrul expoziÅiei, funcÅioneaza ca un sistem de cartografiere
vizuala, un background pentru lucrarile din prima categorie. ÂÂÂ

Parteneri media: Art Clue, Decat o Revista, metropotam.ro, port.ro, Observatorul Cultural, Dilema Veche