vladimir bulat on Thu, 29 Sep 2005 21:04:34 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] 'IN EXITUS': Roman Tolici

E a nu stiu cita oara vad o expozitie personala a lui Roman Tolici. Si de
fiecare data acest individ nu inceteaza sa ma surprinda, chiar daca nu
mereu intr-un mod pozitiv. Acum a expus schelete proiectate pe cer.

Problema mea este: in ce masura scheletele puse la vedere sunt o problema
plastica, sau reprezinta una exclusiv morala. Mi-amintesc ce scandal
mostruos a provocat nuditatea plastinatzilor lui Guenther von Hagen, cind
acesta si-a prezentat 'productia' plastica (sau pseudo-plastica) in lumea
civilizata(folosind metode de deshidratare si siliconare din lumea
orientului mijlociu, in special intr-un laborator din Kazahstan!), mai ales
in Germania si Marea Britanie.

Poate ca apropierea acestei expozitii, a lui Tolici, de von Hagen poate
parea fortata si tendetioasa, dar ea este la fel de 'inocenta' ca si insusi
discursul expozitiei de fata...Problema mortii nu este una radioasa si
aseptica, ci e mereu, ma repet, o problema morala, spirituala! Iar
moralitatea nu e niciodata ludica, ci reprezinta un angajament, o serie de
obligatii si responsabilitati maxime. Scheletele proiectate pe un cer senin
sau tulburat - implica seriozitate fara drept de apel sau abdicari.

Expozitia de la galeria H'art sper sa suscite discutii si idei cit mai
fertile.

ochiul de veghe,

v.