vladimir bulat on Sat, 2 Oct 2004 11:01:26 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Rotativa stearpa

Mihaela,

imi pare sincer rau ca mesajele tale nu ajung pe nettime-ro direct, dar le
citesti cu siguranta pe ale altora din moment ce esti la curent cu
discutiile postate pe acest canal.

Din tonul si argumentatia (slaba!) a textului tau reiese ca vrei sa
demonstrezi lipsa de temei si consistenta a expozitiei lui Eugen Radescu,
care s-a si inchis intre timp! Bun, oricine este liber sa-si expuna o
parere, un gind, un lant de problematici. Problema este cum o faci? Si mai
ales, de ce!

Ramin la parerea mea ca expozitia lui Radescu este o premiera in Romania.
Am explicat-o la vernisaj mai pe indelete, poti citi textul meu si in
"Observator Cultural", iar ca argumentele mele sa nu ti se para o critica
"pro domo", consulta si textul lui Ludovic Skultety, din ultimul numar al
saptaminalului "Cultura". L.S. un autor care s-a aplecat foarte serios sa
analizeze un discurs autoreferential, nu l-a expediat, spunind doar ca
"panotarea si realitatea sunt curbe". E o mare diferenta, mai ales de
profesionalism, de angajare in meserie si vocatie.

Ma mir, Mihaela, ca nu observi de atita vreme de cind esti in Romania ca la
noi nu se face critica de arta profesionista, ci cu preponderenta - se
practica atacurile la persoana si linsajele, sau pur si simplu, descrierile
jurnalistice, panegiricile si apologiile, adesea platite. E o rotativa
verbala stearpa. Lipsa de deontologie profesionala este antologica si
jenanta. Dar ea are termenul de garantie (tocmai) 6 zile.

Si in final, iti voi explica de ce de "doi curatori si nu de unu? Chestia
asta a avut un rol special in realizare?". Iti voi raspunde foarte
pragmatic. Danei Altman ii place foarte mult ce face in materie de imagine
Radescu, si m-a invatat sa vad si pe mine de ce anume. Asa am hotarit sa
lucram impreuna, la invitatia staff-ului de la "ARTPHOTO". Mi-a facut o
mare placere sa lucrez cu ea, si pentru mine a fost un mare cistig
profesional. Dar si Eugen a avut multe de invatat - de la ambii. Felul in
care se face o expozitie (concept, finantare, mediatizare, promovare etc.)
este si el ceva special. Important este sa vezi! Sa poti vedea asta.
Expozitia "me_series" a fost un proiect ambitios al unei, daca vrei,
"empatii intelectuale".

 Si sa mai amintesc, pentru cei aroganti, ca nici Duchamp nu a avut studii
speciale de arta, iar acest fapt nu il reproseaza nimeni, din contra...

Crezi ca daca ciinii latra, caii se opresc? E o intelepciune straveche, pe
care doar putini o mai inteleg.

ochiul de veghe - deloc "cam unidirectzional",

vladimir

Noile abonamente Astral OnLine
256 kbps ; 12 USD/luna
http://www.astral.ro