joanne richardson on Thu, 20 Mar 2003 20:39:15 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] din nou despre razboi si reactia romanilor

draga vlad,

desi sint de acord cu sentimentele tale
anti-americane, as vrea sa spun ca daca scopul tau e
sa culegi mai multi romani sa iasa afara pe strada cu
tine la un protest nu cred ca e o tactica buna sa-i
insulti de la inceput ca un popor las, turnator si
lipsit de constinta civica. inteleg de ce esti
revoltat dar mi se pare o generalizare periculoasa.
adevarat, numarul romanilor care au iesit pe strada e
complet jalnic chiar pe linga numarul care a iesit
prin cartierul mai 'estic' - hungaria, slovenia sau
cehia de pilda. dar si unde au iesit sute de mii si
milioane ... ce pot sa spun, razboiul a inceput, nu?

dupa ce am citit mai multe analize despre motivele
reale a razboiului (adica lupta americana sa nu-si
piarda dominanta pe piata internationala din cauza
scaderei dolarului - care ar putea sa-i prabuseasca
toata economia), sint destul de dezamagita de
capabilitatea protestelor (chiar in america) sa
opreasca un razboi care a fost pus la cale de mai mult
de un an. totusi, cred ca e nevoie sa iese mai multi
pe strada in romania si alte tari, chiar daca singurul
resultat ar fi sa se simte mai bine ca au facut si ei
ceva impreuna in loc sa stea acasa si sa inghite
tele-minciuni in mod pasiv.

va propun un articol lung dar foarte detailat scris de
Geoffrey Heard despre motivele razboiului (copiati
adresa in browser daca nu functioneaza linkul):

http://lists.indymedia.org/mailman/public/imc-romania/2003-March/000043.html

pentru cei care au rabdare pentru ceva si mai lung
(The Real Reasons for the Upcoming War With Iraq by W.
Clark)

http://www.ratical.org/ratville/CAH/RRiraqWar.html

joanne