Vlad Nanca on Thu, 20 Mar 2003 17:16:14 +0100 (CET)

[Nettime-ro] din nou despre razboi si reactia romanilor

Cu ani in urma ii intrebam pe parintii mei cum au putut rezista in timpul elor mai grei ani de regim ceausisto securist. Pur si simplu nu reuseam sa inteleg cum a fost posibil. Acum lucrurile sunt ceva mai clare pentru mine. Romanii sunt un popor las, turnator si lipsit de orice fel de forma de constiinta civica. Sigur ca nu pot generaliza… Insa cum altfel putea regimul securisto ceausist sa reziste atatea zeci de ani decat prin lasitatea poporului? De putin timp am aflat despre rezistenta anticomunista a lui Radu Filipescu si altor omani ca el (http://www.jurnalul.ro/arhiva/aprilie2001/09aprilie/reportaj.html) . Manifestele facute de ei n-aveau nici o data o reactia din partea oamenilor. De cele mai multe ori manifestele ajungeau pe mana securistilor predate de cei care le primeau. Romanii isi turanu vecinii, prietenii, rudele. Fiecare se turna pe fiecare si-si vedea de viata. De-aia nu s-a intamplat nimic ani de zile. Oamenii s-au obisnuit cu idea de partid unic si de-aia dupa 15 de la revolutie partidul unic PSD isi impune din ce in ce mai mult puterile nemasurate.

De putin timp Romania prin decizia partidului unic s-a angrenat la un razboi alaturi de SUA fara sa stea o clipa sa se gandeasca la consecinte. In trenuri, in taxiu si pe oriunde am ocazia sa stau de vorba cu oameni pe care nu ii cunosc aud nemultumire. N-am auzit pe nimeni spunand ca e de acord cu participarea Romaniei la razboiul american. Cu toate astea la demontratiile impotriva razboiului nu au fost niciodata mai mult de 100 de participanti. Nici la Cluj nici la Craiova nici la Bucuresti. In dupa amiaza asta a avut loc in Bucuresti o demontratie neautorizata impotriva razboiului. Au fost intre 100 si 150 de studenti romani dar si englezi, italieni si spanioli. Politia a reactionat jalnic nestiind pe cine sa traga la raspundere au arestat un baiat care iesea in evidenta prin costumul lui (era imbracat cu un tanc de carton) – l-au numit liderul demonstratiei. Nu cred insa ca va insemna nimic nici aceasta demonstratie si nu cred ca poporul roman se va dezlipi de televizor pentru a iesi in strada. Ceea ce ma uimeste insa in continuare este lipsa de atitudine a intelectualilor Romani. Am inteles ca sunt multi oameni ca Zoe Petre care nu se opun razboiului (sincer sa fiu nu ma mira ca in comoditatea propriei flatulente doamna ZP nu se va obosi sa dechida ochii sa vada dincolo de propaganda americana). Eu stiu insa cateva lucruri despre SUA…

SUA dezvolta armele cele mai sofisticate si cele mai periculoase din lume. In SUA copii merg la scoala cu arme si isi omoara colegii de clasa. SUA VORBESC LUMII DESRE DEZARMARE.

SUA incalca zi de zi drepturile omului tinandu-I in chinuri de nedescris pe afgani in inchisoarea din Guantanamo numai pentru ca sunt afgani (sunt inlantuiti in custi personale din care nu ies decat o data la doua saptamani sa se spele). SUA VORBESTE LUMII DESPRE DREPTURILE OMULUI.

SUA este cel mai mare poluant din lume si se opune protocolului de la Kyoto.

SUA ignora tribunalul international recent infiintat pentru judecarea criminalilor de razboi.

SUA ignora ONU in nenumarate randuri nu numai in privinta Irakului.

Astea sunt cateva motive pentru care ma opun razboiului americanilor si sper ca totusi nu sunt singururl. Nu stiu ce pot face 100 de persoane care demonstreaza in Piata Universitatii dar sper ca vom fi mai multi daca vor mai fi demonstratii. Pe lista nettime exista multi reprezentatnti de ONG-uri care ar putea face ceva. In Piata Universitati au fost si alte zile in care 100 de persoane au reusit sa devina mii sau sute de mii si sa schimbe vietile (sau macar speranta) a milioane de romani. Daca ne e frica in continuare de securisti si turnatori atunci ii meritam.

Vlad Nanca

PS: http://www.adbusters.org/creativeresistance/jamgallery/others/war_jamming.html

Vlad Nanca

Bd Regina Elisabeta 69, Apartamentul 2, Sector 5, Bucuresti ROMANIA
Tel +40723240434 / Fax +40213121311

With Yahoo! Mail you can get a bigger mailbox -- choose a size that fits your needs