dana fabini on Sat, 6 Apr 2002 12:24:08 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] fotografi din lumea-ntreaga

Am un prieten francez (artist) care a venit in Romania sa fotografieze Groapa cu limbrici. De la el am aflat ca asta e un sat de tigani in Apuseni si ca e trecut in ghidul francez de calatorii pt. Romania. Am un alt prieten englez (artist) care face ghiduri despre Europa de est si America latina. Vine de 2 ori pe an in Romania si stie exact locuri, preturi si mijloace de transport din tara mai bine decat un roman; de ex legaturile de tren dintre Cluj si Campia Turzii, la ce ore, cat costa si cat de frecventate de cersetori sunt.

Distanta subiectiva dintre Cluj si Campia Turzii e ceva personal si  nu are interes pt. societate. Poate fi „fotografiata“ de cine doreste, poate sa gaseasca chiar si admiratori. Ceea ce exista obiectiv suscita mult mai mult interes, nu numai in fotografie. Canguri care fac bum-bum, palate de rromi, caldarari din groapa cu limbrici si cersetori de tren la ore fixe sunt subiecte de interes general. Cele cu o estetica subiectiva sunt o specie mai putin mediatizata pt. ca suscita mai putin interes social.

In Spania, unde sunt de asemenea multi cersetori (nu copii), am vazut o data o „instalatie“ facuta de unul: el nu era prezent, lasase pe strada la locul de cersit un text pe care scria: „acum sunt ocupat dar lasa-mi niste bani ca nu am ce manca“.

Nu stiu ce idee ar fi vrut sa abordeze artistul fotograf de la Contur care nu a intrat in expozitie pt. ca nu a prezentat subiecte tipic romanesti (mai mult sau mai putin mioritice) dar chiar cred ca nici o fictiune nu e pe masura realitatii. Sau altfel spus, realitatea nu e mai stupida decat noi insine.

Textul trimis de Iosif Kiraly mi se pare foarte bun  (suscita si pe nettime reactii). Unde se poate vedea arhiva de imagini pe care ati facut-o ?

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: Click Here
_______________________________________________ Nettime-ro mailing list Nettime-ro@nettime.org http://amsterdam.nettime.org/cgi-bin/mailman/listinfo/nettime-ro --> arhiva: http://amsterdam.nettime.org/