H.A.N Speckens on Wed, 9 Dec 1998 00:37:39 +0100 (CET)

nettime-nl: Telematica Research Center en P2P/DoP

beste Nils,

Dank je voor je inzichtelijk schrijven mbt universitaire kennisinstituten en de markt. Wat mij opvalt in de wijze van opereren bij deze intituten is de volkomen pre occupatie met bedrijfskunde en informatica, terwijl je toch mede voor een groot gedeelte sociologische en culturele implicaties bij het introduceren van nieuwe telematische ontwikkelingen zou verwachten en het is ook daar waar het virtuele Platform ( samenwerking van culturele instellingen in Amsterdam) en Doors of Perception ( terugkerend evenement over de toekomst van televisie) wellicht een rol buiten de gesubsidieerde culturele realiteit zouden kunnen gaan spelen?
Waar  jij een accent aanbrengt in de tegengestelde visie van ambtenaren/beleidsmakers en vrije markt, zie ik vooral de discrepantie tussen eng technocratisch onderzoek en gesubsidieerde zelfbevlekking, terwijl uit samengestelde ontwikkeling wellicht een veranderende markt zal veroorzaken.

vriendelijke groet,

Han Speckens