Andreas Jacobs on Thu, 14 Jan 2016 09:51:26 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] herstart discussie ThisIsASocialCapitalisticCoup

"Zo werken die markten nu eenmaal: niet volgens een zorgvuldige afweging van alle belangen, maar volgens de harde wet van vraag en aanbod op de internationale valutamarkt."

En dat verwoordt precies wat er mis gaat als het politieke mandaat verkwanseld wordt aan het technocratische geinspireerde  door de financiele markt (economie om het simpel te houden) gedicteerde troijka

De economie als wetgevend en controlerend lichaam , dat zoals we dus in Griekenland gezien hebben, niet in staat is om het algemeen belang te dienen , maar daarentegen gesteund door de politiek , het belang van een select gezelschap prevaleert

Deze technocraten gerekruteerd uit de top van de financiele wereld lijken mij ten enen male ongeschikt om op wat voor wijze dan ook als leiders van het volk, sturing te kunnen geven aan zaken die tegenstrijdig zijn aan hun eigen belangen

Zo zien we dan ook dat met name Griekenland het speeltje wordt van financieel- economen die hun calculerend vermogen hoger schatten dan het belang van ziekenhuizen, infrastructuren en anderzins zaken die geld kosten ipv dat het geld oplevert

Jeroen Duisselbloem als uitmuntend calculator kan er dan ook verzekert van zijn dat hem evenals zijn partijgenoot Wim Kok een glorieuze toekomst is weggelegd als collega commissaris bij een van de vele door belastinggeld gefinancieerde instellingen

Dit alles in ogenschouw nemende verbaas ik me over de verregaande politieke naiviteit van zowel Ron als Paul

Van Ron begrijp ik dat alles wel goed komt omdat de heren in Brussel, met wie hij contact zegt te hebben, het beste met ons voor hebben en dat het echt wel 'goede' mensen zijn

En van Paul begrijp ik dat als je een verlies maar als winst kan verkopen alles senang is

Groet

Andreas

Sent from my iPhone