Bas de Lange on Thu, 21 Feb 2013 16:55:02 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Aankondiging Document Freedom Day 2013, "Document Uitwisselbaarheid" dinsdag 26 maart, Koninklijke Bibliotheek Den Haag

Beste lezers van deze Nettime-nl-lijst,

Zie http://www.documentfreedomday.nl

Komt u ook naar Document Freedom Day 2013 op dinsdag 26 maart, 's ochtends en 's middags, in de Koninklijke Bibliotheek te Den Haag? Aanmelding is verplicht.

Het onderwerp van dit jaar is "Document Uitwisselbaarheid" De uitvoering van 2013 zal dan ook, in navolging van 2012 en 2011, worden gekenmerkt door een sterke inbreng vanuit de erfgoedsector. De openheid van informatie en het gebruik van open formaten is in deze sector van het allergrootste belang - in het zicht van brede beschikbaarstelling, openbaarheid van informatie en duurzame toegang.

Dagindeling en sprekers voor dit jaar zullen de komende weken bekend worden gemaakt. Mocht u nog een boeiende voordracht willen verzorgen. Laat het ons weten?

Voordrachten vorig jaar waren:

Red programmeertaalkoppelingen met WebODF, LibreOffice en PDF - Kaj de Vos
Delving - open-source solutions for cultural heritage - Gerald de Jong
Document Foundation/LibreOffice - laatste stand van zaken- Cor Nouws
Open Beelden - open mediaplatform dat toegang biedt tot audiovisuele colecties - Maarten Brinkerink
WebODF - Kantoordocumenten in uw browser - Jos van den Oever
CEST - Cultureel Erfgoedstandaarden Toolbox - Henk Vanstappen
Stichting Accessibility - Expertisecentrum voor toegankelijke ICT - Eric Velleman

Voordrachten in 2011 waren:

Digitale bibliotheek voor de Nederlandse letteren (DBNL) "E-lezen en E-pubs" - René van Stipriaan
Document Foundation "Hoe 'open' is open?" - Cor Nouws
Europeana "Digitale collectie Nederland in Europeana" - Geert Wissink
Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed FARO "Collective Access" - Bram Wiercx
Koninklijke Bibliotheek "Digital Preservation" - Jeffrey van der Hoeven
Nederland Open in Verbinding (NOiV) "challenges and issues implementing ODF and PDF/A, ODF user group" - Piet Hein Minnecré

Wilt u aandacht besteden aan deze bijeenkomsten op uw webstek(s)? Bijv. een verwijzing plaatsen naar ons vanaf uw webstek? Dan plaatsen wij een verwijzing terug. Volg ons op Twitter @DFDnl , en meld u zelf aan voor onze LinkedIn-groep: linkedin.com/groups?gid=3790382
--
Met vriendelijke groet,

Bas de Lange

Stuurt u mij a.u.b. eerst even een bericht, mocht u mij telefonisch willen bereiken?
--
Best regards,

Bas de Lange

Please send me a message first? In case you would like to reach me by phone?

http://www.basdelange.com