Geert Lovink on Wed, 12 Jul 2006 09:05:12 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Presentatie Artist in Residence Sonia Cillari

From: "Nederlands Instituut voor Mediakunst" <info@montevideo.nl>
Subject: Presentatie Artist in Residence Sonia Cillari

Presentatie Artist in Residence Sonia Cillari
LIVE performance tijdens 5 days off

Het Artist in Residence programma van het Nederlands Instituut voor Mediakunst heeft als doel kunstenaars te steunen bij de ontwikkeling van een nieuw project op het gebied van digital/interactive/network media en technology based arts practice. Sonia Cillari is van april – juli 2006 Artist in Residence geweest, op 16 juli presenteert zij in het Instituut haar nieuwe project.

Sonia Cillari: Ik wil dat de deelnemer zich realiseert dat de grenzen van hun wezen buiten hun lichaam liggen. Het bewustzijn van de huid, hoe aanwezigheid, nabijheid en aanraking de manier waarop we onszelf zien kan wijzigen en onze relatie met anderen reguleren, dat wil ik onthullen. (...) Het moment van delen en contact, waar de interactie door onze zintuigen plaatsvindt, dat is het doel van de interface.

Si mi sei vicino...(If you are close to me...) is een onderzoeksproject dat het lichaam als interface onderzoekt met behulp van Electric Field Sensing technologie. In een ruimte bevindt zich een intuitieve interface, die ervoor zorgt dat men met het gehele lichaam kan communiceren. Door beweging en lichamelijk contact van de mensen op de interface wordt er beeld en geluid gegenereerd.
www.soniacillari.net

Datum: 16 juli, 20 - 23.00 uur
Toegang: 4 euro
De tentoonstelling SENSORIUM is tijdens de LIVE performance ook geopend

Si mi sei vicino.... (If you are close to me...)- een project door Sonia Cillari
Environment programmeur - pix (Steven Pickles)
Geluidsontwerp - Tobias Grewenig
Performer - Astrid van Baalen

Geproduceerd door het Nederlands Instituut voor Mediakunst - Montevideo/TBA
Interface is ontwikkeld door STEIM: Jorgen Brinkman en Rene Wassenburg, naar het schema van Kees Reedijk. Met ondersteuning van de Rijksakademie van beeldende kunsten

Nederlands Instituut voor Mediakunst
Keizersgracht 264
1016 EV
Amsterdam