Marius van Dam on Tue, 14 May 2002 01:07:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: zwarte lijst bijhouden?

Beste Felicia,

Waar heb ik deze bittere reactie aan verdient?

Eerst beschuldig je me ervan de ontwikkelingen niet te begrijpen. Je moet
wel helderziend zijn wil je die conclusie kunnen trekken, want uit mijn
bericht kan je onmogelijk zoveel opmaken.
Ten tweede beweer je dat "het buitenland" het wel begrijpt. Wie is dat
'buitenland? Wil je zeggen dat 6miljard mensen op deze aardkloot de situatie
beter begrijpen dan ik?
Onder je bericht plak je enkele losse flarden van berichten, kennelijk in de
aanname dat ik de moeite zal nemen die te lezen, waarin je juist kritiek
hebt op de buitenlandse berichtgeving, en op de term 'Dutch Devil'. Mis ik
de ironie?

Natuurlijk houd ik geen lijsten bij.
Was mijn "(figuurlijk gesproken dan hè!)" niet duidelijk genoeg? Ik wilde
alleen maar zeggen dat je nu ineens van allerlei personen hoort wat hun
politieke standpunten zijn, terwijl dat voorheen vaak in het midden bleef.
Dit lijdt er soms toe dat je beeld van iemand veranderd. Dit is het enige
wat ik wilde zeggen.

Overigens betwijfel ik of 'de buitenlandse media' (voor zover die onder 1
noemer zijn te vangen) de ontwikkelingen zo goed begrijpen. Deze worden vaak
wel heel erg zwart-wit neergezet. Maargoed, het hangt er maar net af welke
van de duizenden berichten je leest.

Als je je verheven inzichten uit de doeken wilt doen, graag.

Groet,

Marius