Case Roole on Wed, 8 May 2002 13:59:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] ReRe: Fortuyn - zeggen wat je denkt

On Wednesday 08 May 2002 12:32, ReindeR Rustema wrote:

> Ach, dat zal wel loslopen. Misschien zullen we er een handvol vreemde
> wetten aan overhouden, maar als ze echt niet passen in onze wetgeving
> zullen ze door de 1e Kamer worden teruggestuurd. Ook moeten ze in een
> coalitie regeren, dat is ook nog een temperende factor. Dus er zullen
> in het ergste geval een handvol van die onbekwamen bijkomen. Die
> melden zich snel ziek of geven het op omdat ze het niet aankunnen.
> En/of die coaltie valt snel uiteen.

> Ik hoop dat het stemadvies van Harry Mens wordt opgevolgd. Stem niet
> [...]

Gisteren hoorde ik dat de woordvoerder van LPF opriep om "als eerbetoon aan
Pim Fortuyn" op de LPF te stemmen. De wijze waarop Fortuyn deelnam aan het
democratische proces heeft altijd een positieve indruk op mij gemaakt.
Stemmen uit eerbetoon in plaats van stemmen om optimale representatie te
verkrijgen vind ik getuigen van weinig respect voor de democratie. Er zijn
keur van mogelijkheden tot het betonen van eer, maar stemmen is daar niet een
van.

-cjr