jeroen on Tue, 7 May 2002 11:46:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] dader... een broertje van de breedbeeldactivist?

On dinsdag, mei 7, 2002, at 10:16 , ReindeR Rustema wrote:

> De foto met iemand die richting politie-auto wordt geduwd heeft
> geen onderschrift en meer dan een zwart jasje en spijkerbroek kan
> je er niet op zien. Die omschrijving van die stagiair journalist
> van gisteren lijkt hier niet zo mee te kloppen. Hij had het over
> een houthakkershemd immers. Het baseball petje zal dan al wel
> weggewaaid zijn als dit dezelfde persoon is. Een zwart petje zou
> wel passen bij deze outfit. En dat alles zou weer netjes passen bij
> de dresscode van de autonomen.

Het zou ook wel passen in de dresscode van extreem rechts, zeker met
de kennis in ons achterhoofd dat links extremisten meestal meer haar
hebben dan rechts extremisten.
Volgens mij is het uiteindelijk niet meer zo relevant wat de
werkelijkheid straks blijkt te zijn. De eerste reacties in de media
zijn er geweest, de toon is gezet. Het NOS journaal herhaalde
eindeloos de beelden van een taartengooister, die met een ielig
stemmetje "op naar de nul zetels" riep. Meer geweld, meer wapens,
een verharding van de standpunten aan alle zijden van het midden.
Dat is er sowieso, en wat de motieven van de dader waren is daar
ondergeschikt aan.

J.