Pieter on Fri, 12 Oct 2001 22:35:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] re: nb Hoe lang reikt...

Subject: Re: [Nettime-nl] nb Hoe lang reikt...
From: "Francisco van Jole" <fvjole@xs4all.nl>
Date: Thu, 11 Oct 2001 10:38:56 +0200

>De beste manier om kritiek te kunnen plaatsen is aan te geven wat je dan
>wel goed vindt. Wat is de journalistieke aanpak die je  aanspreekt?

Ehm kritisch het nieuws volgen en verslaan, voor de hand liggende vragen
stellen en open deuren inschoppen misschien? Dat zei ik niet zo heel
impliciet al geloof ik.

Een hoeraatje voor Philip Freriks, die onlangs bij wat berichten over
bombardementen ongeveer opmerkte "'t zijn maar beelden van het Pentagon
natuurlijk, dus het waarheidsgehalte laat ik in het midden" (misquote voor
mijn rekening). Niet gek voor het NOS-journaal.

Aangezien het verder niemand op schijnt te vallen, het volgende:

Een vriend die wegens griep wat te veel tv tot zich nam afgelopen week,
wist te melden dat juist CNN vrij constant heeft opgeroepen tot het *niet*
censureren van Al-Jazeera. & Hoe belangrijk het is om een Arabische visie
te horen.

De vraag in hoe verre dit te maken heeft met zorg om de persvrijheid dan
wel om de verkrijgbaarheid van broodnodige schaarse beelden laat ik graag
aan de lezer over.

Zoals bekend wil ook Bush nu graag door Al-Jazeera worden geïnterviewd,
want die kan natuurlijk niet achterblijven bij Blair (stel je voor).

(A propos Blair en in reactie op Han Speckens: die vind ik een stuk enger
ja, voor zover hij i.t.t. Bush nog *wel* enigszins weet waarover hij het
heeft. Heeft U ook weer helemaal dat eightiesgevoel met Tony Thatcher en
George W. Reagan in de hoofdrollen, en het Falkstaneiland als het toneel?)

Het is een heerlijk complexe wereld om met Leo Lake te spreken, ik word er
zelf ook een beetje naar van.

Een goedenavond,

Pieter