ReindeR Rustema on Sun, 7 Oct 2001 22:15:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] nieuwe reklame-banner op cnn

At 19:50 +0200 7/10/01, Michael van Eeden wrote:
>kortom: ze zijn begonnen. Naast bommen gooien ze ook voedsel naar
>beneden, zegt bush. Wat een vreemde wereld leven we toch in.

Er was een man die tegen 22:00 op Nederland 2 eventjes aanschoof aan
tafel en een verhaal wou beginnen dat die bommentapijten die nu zo
ongeveer op die kampementen en vliegveldjes vallen onvermijdelijk
burgerslachtoffers gaan maken omdat precies bombarderen zo moeilijk
is. Hij werd afgekapt en bedankt voor zijn bijdrage. Jammer, ik had
juist de indruk dat hij een boeiend betoog ging beginnen. Niet dat
hij afgekapt werd door nieuwe ontwikkelingen, het werd gewoon nog
saaier. Ik lees het morgen wel in de krant.

Op de Turkse staatstelevisie werd het nieuws trouwens opgeleukt met
prachtige archiefbeelden van oorlogsmaterieel in actie, bij gebrek
aan live-beelden. Lekker gemonteerd als in een Landmacht commercial,
zodat je er echt zin in krijgt.

Die groene webcam beelden van CNN vind ik maar niks. Hebben ze nota
bene weken de tijd gekregen om daar goede verbindingen te
installeren, krijgen we dit te zien... Volgens mij geven die camera's
die de UN heeft opgehangen in de Irakese chemische fabrieken nog
boeiender beelden.

De deskundigen die bij France 2 (via TV5) aan tafel aanschoven praten
trouwens met prettige distantie. Een verademing bij de
oorlogszuchtige taal bij CNN uit Atlanta. Ik vond CNN toch prettiger
om te zien toen ze getuige waren van de WTC ramp. Goede kwaliteit
live-beelden, niet te veel gebabbel, vooral feitelijke berichtgeving.
Nu eenmaal in de aanval, met die 'amerca strikes back' banner om het
te verkopen aan de kijkers, is het toch minder boeiend. Is de
nieuwsgroep nl.media.manipulatie inmiddels al aangemaakt?

Ze lieten bij CNN ook wat beelden zien van Al Jazeera (sp?), nog voor
de home-video van Osama de ronde deed, met de introduction 'a station
we have a very... special... relationship with'. Jammer dat dat
station niet door de UPC kabel komt.

--
ReindeR	(groot fan van France2 journaal presentatrice Beatrice Schonberg)