Francisco van Jole on Tue, 18 Sep 2001 17:14:27 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Islamic Jihad, what is next ?

----- Original Message -----
From: "Jaap Meijers" <J.Meijers@student.kun.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Tuesday, September 18, 2001 4:22 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] Islamic Jihad, what is next ?

> Het succesverhaal van hun bemoeienis in Vietnam bijvoorbeeld? Volgens mij
> kunnen ze beter het advies van die mensen op de Volkskrant-foto opvolgen,
> dat is op de lange termijn waarschijnlijk succesvoller.

Vietnam is bijna dertig jaar geleden. En je kunt niet zeggen dat ze daar
niet van geleerd hebben, lijkt me. En als we zo ver terug gaan dan wil ik de
Tweede Wereldoorlog er wel bij halen. Die is alleen maar gewonnen omdat de
VS na lange, lange aarzeling uiteindelijk mee ging vechten. Ik ben blij dat
toen uiteindelijk geen gehoor is gegeven aan de activisten die afzijdigheid
propageerden.

Over dat advies, suggereer je dat de VS zich moeten aanpassen aan de haat
van hun tegenstanders? Dat lijkt me een nogal onwenselijke politiek. Er kan
veel verbeterd worden aan de politiek van de VS maar het lijkt me geen goed
idee als dat bepaald wordt door een stel door haat verblinde
fanatiekelingen.

Er is bovenal nog altijd zoiets als goed en slecht. Ik huldig de mening dat
de VS daar over het geheel genomen een betere balans in hanteert dan de
Taliban. Jij niet?

vr gr,

FvJ