Francisco van Jole on Mon, 17 Sep 2001 16:45:18 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Las Palmas (instuut voor beeldcultuur) gaat definitief niet door

----- Original Message -----
From: <real@xs4all.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Monday, September 17, 2001 2:25 PM
Subject: [Nettime-nl] Las Palmas (instuut voor beeldcultuur) gaat definitief
niet door

> Ik las vandaag (maandag 17 september) in Parool dat het internationale
> instituut voor de beeldcultuur "Las Palmas" in Rotterdam definitief
> niet doorgaat. Nadat eerder het Amsterdamse Filmmuseum niet wilde
> opgaan in het nieuw te vormen instituut voor beeldcultuur, schijnt nu
> V2 zich te hebben teruggetrokken.
>
> Kon het stuk helaas niet terugvinden op de Parool site. Maar vond het
> bericht dusdanig belangrijk dat ik de kern van het artikel boven
> heb samengevat.

In het Rotterdams Dagblad van vandaag vind je ook een uitgebreid artikel. Ik
kan de directe URL niet geven omdat die een metertje of wat code beslaat
maar het staat vandaag op de voorpagina aangekondigd:

http://www.rotterdamsdagblad.nl/

De oorzaak voor het failliet is niet een, twee, drie aan te wijzen maar er
zijn wel een paar opvallende details. Zo werd Bert van Meggelen, de man op
wiens conto het debacle van Culturele Hoofdstad 2001 kan worden
bijgeschreven, gevraagd met een bemiddelingsvoorstel te komen. Het resultaat
is dat er nu helemaal niks meer komt. Twee prestige objecten in een jaartijd
om zeep helpen, het is niet iedereen gegund.

Overigens lijkt het niet onwaarschijnlijk dat V2 als gevolg van deze
perikelen ook zelf zal verdwijnen. Het ziet er in ieder geval naar uit dat
er wat subsidies gestopt of verminderd gaan worden.

Het past tot slot allemaal wel in de opkomende gevoelens over het  -
voorlopig - einde van de hi-tech.

vriendelijke groet,

Francisco