Erik van Heeswijk on Tue, 29 May 2001 18:09:37 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Elsevier, Wish, Zonnet

> "In werkelijkheid
> worden dezelfde fouten gemaakt als voor de ontnuchtering, en het geeft
> aan dat de internetjournalistiek in zijn geheel nog veel aan kwaliteit
> moet winnen."
> Fijn dat je dat nu zelf zo mooi illustreert. Dat je analyse voor de
> internetjournalistiek in zijn geheel geldt zal ik nooit beweren maar voor
> het specifieke deel dat jij vertegenwoordigt gaat het kennelijk moeiteloos op.

Beste Fransisco,
Nooit geweten dat ik een deel van de internetjournalistiek
vertegenwoordig, maar dat voelt wel gezellig. Verder begin ik mijn eigen
ideeën te krijgen over je mailtje dat 'ik niet op de persoon mag
spelen.' Maar ik ben in een vrolijke onbekommerde bui dus dat zal ik
negeren.

Even over je punt (ik voel me niet erg aangesproken, maar vooruit, omdat
je zo aandringt), ik schreef letterlijk:

> En er komt vast nog wel eens wat aan:
> Bijvoorbeeld:
> - 'Elsevier en de succesvolle wetenschappelijke sites'
> - 'Maatschappelijke organisaties steeds beter op het net'
> - 'Amnesty.nl, het internet goed gebruikt'
> - 'De beter geïnformeerde consument'
> - 'De journalistiek en de openbare bronnen'
> - 'Nieuwsgroepen en de openbare discussie'
> - 'De betere betaalmethoden komen eraan!'
> - 'De toekomst van de financiële instellingen' enz.
> Ik zal eens zien of ik ergens aan toekom.

Daar volgt volgens mij niks meer uit dan dat er volgens mij dingen goed
gaan, en dat als je daar een artikel over wil schrijven dat je eens daar
moet gaan snuffelen. Ik heb dat artikel nog niet geschreven, dus kan ik
hier ook moeilijk al in detail de zaak gaan zitten bepleiten. Ik heb
sterke argumenten voor mijn zaak, maar die wil ik eerst nog eens zelf
even op hun waarde testen. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik mezelf
pas tegenspreken. Ik vraag om de tijd voor de zorgvuldigheid die ik
bepleit, en dat mag dan ook al niet meer. Ik sta echt op het punt
helemaal niks meer van je argumenten te begrijpen. Maar als het me de
tijd wint om een paar dagen rustig te kunnen werken:

Je hebt gelijk, wat je punt ook maar mag zijn.

groetjes
Erik "de goedweerjournalist" van Heeswijk