Martin Sjardijn on Fri, 27 Apr 2001 18:49:31 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] LL1

Denken is dan ook niet het belangrijkste kenmerk van de mens lijkt me.
Het is een voornamelijk lineaire activiteit van oorzaak en gevolg,
grotendeels op logica gebaseerd.
De Mens is wat meer dan dat. De Mens is voornamelijk gevoel,
emoties, mystiek en intuitie.
In de talige wereld wordt dan nooit zo goed begrepen,
omdat taal dicht bij denken staat voor de meesten.
In de wereld van de beeldende kunst ligt dat anders.
Die wereld staat dichter bij de mens, het gevoel, emoties en het denken.
De superieur logische cyborg zal voor die mens een handig snel en slim
gereedschap worden,
gebruikmakend van complexe variabelen, fuzziness en zaken die veel lijken op
het voor
logische benadering onbegrijpelijke gevoel en mystiek.

Martin Sjardijn