Francisco van Jole on 19 Apr 2001 13:36:42 -0000

Re: [Nettime-nl] verslag Infodrome-congres 11 april jl.

At 15:22 19-04-2001 +0100, Michiel Schwarz wrote:
>hey francisco,
>wat ben je ouderwets! -- macht (van burgers, consumenten, patienten,
>docenten, kinderen, producenten etc) is toch heel veel meer dan
>'democratie'!

Ow... de macht van burgers reikt verder dan democratie? Sorry, dan heb ik
het concept van democratie verkeerd begrepen.

Consumenten hebben macht op internet? Goh, ik zie in de praktijk dat
internet bij uitstek het domein is van de (bijna-)monopolies. O wacht,
consumenten verliezen misschien hun macht. Maar waar dan?

Al dat gekantel. Ik kan er helemaal geen wijs meer uit.

Napster wordt als voorbeeld genoemd door Shapiro. Was Napster al niet weer
heel erg iets van gisteren? Is Napster niet juist een voorbeeld dat er
uiteindelijk helemaal niets gekanteld wordt?

Matt Drudge wordt genoemd. Wie was dat ook alweer? Was dat niet de
verslaggever die een ster werd en waarvan we daarna nooit meer wat hoorden?
Waar is de blijvende invloed van Drudge als het gaat om andere
machtsverdelingen binnen de media. O wacht... hij maakte internet-media
populair... waardoor we nu AOL/Time Warner hebben, de grootste mediamacht
sinds tijden. He, welke kant is het nu op gekanteld?

Priceline wordt genoemd. O jee.... is dat nog niet failliet? Tickets kopen
via inetrnet... was niet recent aangetoond dat dat ongeveer de duurste
methode is die denkbaar is omdat je nooit de goedkoopste prijs krijgt?
Hebben de vliegtuigmaatschappijen er geen stokje voor gestoken?

O wacht, dat weten we hier in Nederland nog niet.

Hier kletsen we nog vrolijk mee met de discussie van twee jaar terug.

>was je eigenlijk wel op het congres vorige week ? (ik heb je niet gezien)

Nee, ik was niet op het congres. Ik houd me liever bezig met wat vandaag
speelt. Ik weet het, het is ouderwets maar iemand moet het toch doen.

En ik zou niet weten waarom ik een congres moet bezoeken waarvan een
verslag "met de meeste speeches en
verdere links" online verschijnt. Ik lees het wel gekanteld en al met
notebook in bed.

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.