developer on 19 Feb 2001 08:27:45 -0000

Re: [Nettime-nl] kournikova virus

Josephine Bosma wrote:

> Ik vraag me trouwens af of het zo'n vaart loopt met hoge straffen in NL.

uit telegraaf zat 17 feb.

Virusmaker krijgt baan aangeboden

Van onze correspondent

SNEEK - Burgemeester Siebolt Hartkamp van Sneek
biedt de maker van het gewraakte
Kournikova-computervirus, dat wereldwijd voor veel
opschudding heeft gezorgd, een baan aan bij zijn
gemeente.

De maker van het virus, een 20-jarige inwoner van Sneek,
"moet maar eens komen praten" voor een functie bij de
automatiseringsafdeling van de gemeente Sneek.

De verdachte heeft er blijk van gegeven enig verstand te
hebben van computers, aldus de burgemeester, die wel
werk heeft voor dergelijke opzienbarende types.
"Oud-stropers zijn de beste jachtopzieners, zeg ik altijd
maar", aldus de burgemeester. "Dat soort type jongens
zoeken we. Alhoewel we misschien wel een beetje zijn
verantwoordelijkheidsgevoel moeten bijschaven."

Op dit moment houdt de virusmaker zich schuil op een
geheim adres uit vrees voor de wereldmedia, die op hem
azen. Op het aanbod van de burgemeester heeft de student
nog niet gereageerd.

De virusmaker heeft tot grote vreugde van de
burgemeester, het rustige stadje Sneek "in één
daverende klap op de digitale wereldkaart" gezet,
aldus de burgemeester, die op alle internationale
televisiekanalen plots zijn geliefde watersportstad
"inclusief waterpoort en politiebureau" voorbij zag
flitsen.