Francisco van Jole on 4 Oct 2000 19:54:42 -0000

Re: [Nettime-nl] inspirerend anti-globaliserings gedachtegoed

At 02:44 04-10-2000 +0200, you wrote:

> tevreden
>
>Erm, ik begrijp dat je een punt wilt maken maar dit is
>nonsens. Voor zover het personeel al aandelen heeft (en dat
>is helemaal niet zo vaak) gaat het om een klein deel van het
>pakket. Via die aandelen heb je zo ongeveer even veel
>invloed als via de OR: nil.

Precies, dat is dan ook net de bedoeling. Bedrijven waar veel werknemers
aandelen hebben, worden dan ook gekenmerkt door een praktische afwezigheid
van arbeidsonrust. Shell en Microsoft bijvoorbeeld.

Of dat trouwens iets is om vrolijk van te worden, weet ik niet.

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.