Eveline Lubbers on Tue, 21 Mar 2000 11:16:59 +0100 (CET)

[Nettime-nl] NRC en adbusters

Ingezonden brief aan NRC Handelsblad

Het prachtige plaatje bij de recensie Baas in eigen brein,
'Amerikaanse satire op Prozac' in de boekenbijlage van twee weken
geleden, heeft als onderschrift 'illustrator onbekend'. Een beetje
flauw omdat dit plaatje naar alle waarschijnlijkheid van Internet
geplukt is. Als ik de tekst van de zogenaamde wasmiddelreclame
'Prozac Wash Your Blues Away' intik bij mijn zoekmachine, krijg
ik als eerste vermelding www.adbusters.com en dat is waar de
illustratie vandaan komt. Een Amerikaans gezelschap dat op
originele wijze de consumptiemaatschappij te kijk zet, zie
bijvoorbeeld hun professionele 'uncommercials'.
Een website als bron vermelden moet ook de boekenbijlage
nu wel aandurven, toch?

Eveline Lubbers