Dan Mihaltianu on Sat, 21 Dec 2013 20:17:09 +0100 (CET)

[Nettime-ro] S.A.N.T.A.

Catre:
S.A.N.T.A.

Declaratie de Plagiat

Prin prezenta, subsemnatul Mihaltianu, S. Dan - Ioan, declar ca am Plagiat, in cunostinta de cauza si nesilit de nimeni, expozitia Banu Bar Mixt, de la Salonul de Proiecte, MNAC Anexa, Bucuresti (12.12.2013 - 02.02.2014).

Aceasta actiune, considerata pe drept criminala, a inceput in anul 1993, prin construirea ilegala a unui alambic in atelierul meu de la Künstlerhaus Bethanien, Berlin unde eram artist-in-residence, deturnand astfel fonduri alocate de Senatul Orasului Berlin pentru activitati culturale si artistice.

Am folosit corpul delict in actiunii de distilare ostile Scenei Artistice, in mod special celei romanesti, discreditand-o astfel pe plan international.

Acest tip de activitate, reprobabila, a continuat fara scrupule de atunci in diverse locuri si institutii din lume, pe care le dezvalui acum, in speranta ca "fapta marturisita este pe jumatate iertata".

Lista include doar incidentele petrecute in spatii publice, de interes cultural si artistic, consemnate in publicatii si articole in presa, ce se constituie, fara tagada, in probe legale impotriva mea.

Nineteen-Fifty-Four, Künstlerhaus Bethanien, Berlin, 1994
Die Leiden des jungen Bahnwärter, Bahnwärterhaus, Galerie der Stadt Esslingen, 1995
Frontiers Tales, Canterbury Festival, 1996
Balt-Orient-Express, ifa-Galerie, Berlin, WUK, Viena, MNAR, Bucuresti, 1996
Stalin-Allee-Wodka, Schwarzenberg Berlin, 1996
Firewater, Art in General, New York, 1996
Sweet Child in Time Liqueur, GDS, CSAC, Bucuresti, 1997
KulturKonijak, Kultur Kontakt, Viena, 1997
Ad Hoc, Museum of Contemporary Art - Ludwig Museum, Budapest, 1997
Parums, Barkenhof, Worpswede, 1998
Great Distillations, Apparat, Berlin, Atelierhaus Adlershof, Berlin, 1998
Alcohology Travel, Alberti’s Open Window / Windows ‘98 - Open, Bienala de la Venetia, 1999
Liquid Cities, USF Gallery, Bergen. 2001
Degree 0, Gelnfiddich Artist in Residence Program, Dufftown, Scotland 2002
Liquid Matter, MNAC, Bucuresti, 2005
Liquid Archive, Kunstraum Bethanien Berlin, 2006
Social Cooking Romania, NGBK, Berlin, 2007
Vodka Pool, Scotia Bank, Nuit Blanche, Toronto, 2009

O circumstanta agravanta, ce se poate incadra la infractiunea de Plagiat Deosebit de Grav, este ignorarea cu buna stiinta a avetismentul dat de George Soros, care deja in 1996 a atentionat, board-ul programului Arts Link, finantat de Open Society Foundation, New York, sa "nu mai selectionze artisti care sa distileze pe banii lui".

Este adevarat ca atunci, in mod abuziv, am distilat la Art in General, fructe si plante culese in Central Park, cu un aparat construit ilegal, folosind pentru imbuteliere sticle goale, colectate pe strazile din New York.

Pe aeroportul JFK, la intoarcere, am pretins cu nerusinare ca obiectul este o sculptura, desi vamesii nu au fost de loc convinsi. Din fericire (sau nefericire) era inainte de 9.11, altfel as fi ajuns Artist-in-Residence la Guantanamo, iar numele meu pe prima pagina a tuturor cotidienelor internationale: The Still Bomber !

Ultima mea fapta, incadrata, Recidiva la Plagiat Deosebit de Grav cu Premeditare, este nesocotirea premeditata a atitudinii de extrema clementa si probitate profesionala a coordonatorilor spatiului Sallonul de Proiecte Bucuresti, ce au incercat, in cunostinta de cauza, sa treaca cu vederea faptul ca proiectul meu repeta aproape in intregime elementele esentiale ale expozitiei actuale si sa nu dezvaluie public acesta situatie extrem de grava. Asta, spre a ma proteja de eventualele rigori ale legii si a evita compromiterea mea definitiva in ochii comunitatii artistice.

Iti marturisesc toate acestea, tie Santa, in termen legal (inainte de deadline-ul de la 24 Decembrie), in speranta ca nu ma vei uita (asa cum nu m-ai uitat in toti acesti ani) si voi primi in dar un alambic (cat de mic), de preferinta marca Napo, model 01.1 Junior Pocket, insotit de documentatia si instructiunile Banu Bar Mixt, pe care ma angajez sa le folosesc, de acum incolo, fara a leza interesele artistice ale nimanui. Multumesc.

Un an Bun!

Dan

P.S. Speranta moare ultima!
P.P.S. In cazul in care nu mai exista sperante, ma inscriu la doctorat.