andreiana mihail on Wed, 25 May 2011 09:37:08 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Vernisaj Matei Bejenaru la galeria Andreiana Mihail, vineri 27 mai, ora 19, 00

Galeria Andreiana Mihail va invita vineri, 27 mai, ora 19,00, la vernisajul
expozitiei "Lupta cu inertia" a artistului Matei Bejenaru.

â Proiectele mele artistice, pe care le-as numi poetic situationiste, sunt
rezultatul unui mod de gandire politic, cu o sensibilitate speciala fata de
problemele sociale, fapt care ma inspira in practica mea artistica. Munca sub
orice forma si rezultatele ei au fost intotdeauna un letimotiv al lucrarilor
mele, indiferent daca e vorba fotografii, filme, performance-uri sau alte tipuri

de actiuni. In familia mea, munca a fost singurul mijloc de a obtine ceva si tot

ceea ce am realizat pana acum este rezultatul unei munci asidue, adesea extrem
de dificile.(...)
Fiecare artist este responsabil pentru pozitia sa artistica afirmata. Unii
artisti isi permit sa faca orice tip de arta, pentru ca mijloacele lor
financiare sunt independente de productia artistica, productie care, apriori, nu

trebuie valorificata. Si sistemul artei ajuta ca un asemenea tip de arta sa
existe. In contextul romanesc, nu exista inca un mecanism structurat, iar
artistii sunt atat imponderabili cat si infometati. Multi rezista in aceasta
situatie doar cativa ani, dupa care renunta si se duc sa lucreze in publicitate
sau media pentru a supravietui. In cazul celor care rezista si continua sa faca
proiecte artistice necomerciale, utilizand uneori si tehnologia video sau
digitala, cred ca este o atitudine politica foarte clara.â Fragmente din
interviul Dan Lungu-Matei Bejenaru, Iasi, martie 2007.

Galeria Andreiana Mihail
Str. Vasile Alecsandri 16- Muzeul Storck
Bucuresti
www.andreianamihail.com
info@andreianamihail.com
Tel: 0722650221