Club Electro Putere on Mon, 8 Nov 2010 19:29:09 +0100 (CET)

[Nettime-ro] FREE STYLE - Dezbatere cu DAN PERJOVSCHI la Club Electro Putere Craiova

FREE STYLE
dezbatere cu DAN PERJOVSCHI

Club Electro Putere vÄ invitÄ joi, 11 noiembrie, orele 19.00 la o dezbatere
cu Dan Perjovschi. Artistul va vorbi despre etapele tranziÅiei de la cenzura
comunistÄ la capitalismul tabloid, despre cum a reacÅionat la contextul
politic Åi economic Åi cum supravieÅuieÅte Ãntr-o lume market producÃnd artÄ
temporarÄ.
âAm fÄcut 12 ani de instrucÅie artisticÄ Èi nimeni n-a recunoscut la mine
talentul de a avea umor sau puterea de a traduce simplu grafic situaÅii
complexe. Nici eu n-am vÄzut asta. Mi-au trebuit 10 ani dupÄ ce am absolvit
sÄ gÄsesc un limbaj artistic viabil Åi ÃncÄ 10 sÄ Ãl fac cunoscut
internaÅional. M-am format ca artist Ãntr-un grup aproape dizident Åi apoi
Ãntr-o revistÄ politicÄ, nu Ãntr-o galerie, nu Ãntr-un tÃrg de artÄ.
Nu am fost modest, am vrut sa reinventez desenul Åi locul ocupat de acest
mediu nu doar Ãn sistemul artistic ci Åi Ãn societate. L-am fÄcut
performativ Åi temporar-statement. Sunt singurul artist din lume care face
instalaÅii cu desene politice executate direct pe zidurile instituÅiilor
unde expun. Am reintrodus umorul Ãn spaÅiile de expoziÅie Èi dezbatere.
Vorbesc simplu pe limba tuturor. MÄ ÃnÅelege Åi directorul muzeului Åi
portarul lui.
Desenele mele par caricaturi, graffiti sau artÄ brutÄ Åi nu sunt nici una
sau mai bine zis sunt toate astea la un loc. Intelligent graffiti cum mi-a
spus o doamnÄ la Sydney. Mi-am cÃÅtigat libertatea Ãn condiÅie Åi Ãn
expresie, nu transport nimic, nu plÄtesc asigurÄri, n-am nevoie de echipe
tehnice sau de bugete nemaipomenite. Sunt singurul artist din lume care nu
plÃnge dupÄ bani. Fac totul singur Åi mÄ Ãntind cÃt plapuma. Nu am limite la
subiecte sau la expresie.
Sunt Free style.â
Dan Perjovschi
Dan Perjovschi s-a nÄscut Ãn 1961 la Sibiu, trÄieÅte Åi lucreazÄ Ãn
BucureÅti. Printre ultimele sale expoziÅii personale se numÄrÄ âLate Newsâ
la Royal Ontario Museum din Toronto Åi Drawing Institute, la San Francisco
Art Institute Ãn 2010, âRecessionâ la Ludwig Museum Aachen Ãn 2008, âWhat
Happen to US?â la MoMA New York Åi âI am not Exotic I am Exhaustedâ la
Kunsthalle Basel Ãn 2007, âThe Room Drawingâ la Tate Modern London, Åi âOn
the Other Handâ la Portikus Frankfurt Ãn 2006. Ãn 2005 âNaked Drawingsâ la
Ludwig Museum KÃln. A participat, de asemenea, la expoziÅii de grup, precum
Bienala de la Lyon Ãn 2009, Bienala de la Sydney Åi âFifth Floorâ la Tate
Liverpool Ãn 2008, âThe Magelanic Cloudâ la Centre Georges Pompidou din
Paris Åi la cea de-a 52 - a ediÅie a Bienalei de la VeneÈia Ãn 2007, iar Ãn
2005 la cea de-a 9 - a ediÅie a Bienalei de la Istanbul. Prima sa expoziÈie
cu caracter retrospectiv a avut loc la Nasher Museum of Art Åi Duke
University Ãn 2007. Ãn anul 2004 primeÅte premiul George Maciunas.

Club Electro Putere
Calea BucureÅti nr. 56, Craiova
Tel. 0724043960
www.clubelectroputere.ro