perjovschi dan on Mon, 1 Nov 2010 18:00:43 +0100 (CET)

[Nettime-ro] dat afara cu methoda

Dragi nettime-isti,
ma descurc, nu mor, nu (ma) pling, mi-e bine.  "Scoala de arta care m-a dat
afara ca sa expuna in atelierul meu" este un accident in acest peisaj idilic .

Curajosului care se acunde dupa pseudonim si mi-a turnat o galeata de laturi in
cap: ai dreptate stateam ca gindacii in casa aia. UNA spre lauda ei s-a apucat
sa ne striveasca. Bravo!

Gabriel, (multumesc de aprecieri) dar Catalin are dreptate. Nu e vorba de mine.
Patania mea face parte dintr-un puzzle mai mare.

UNA nu a identificat proiectul Liei, CAA (Arhiva de arta contemporana/centrul de
analiza artei) ca resursa si ne pune in situatia sa parem nedemocrati pentru ca
cerem tratament special (de ce ar fi mai cu mot atelierul nostru decit
celelelate?). Am inghitit cu noduri realitatea si chiar am crezut ca UNA este
sub asediu (capitalistii verosi, mama lor) si Casa Ghica o va salva (legal
nedemolabila). Metafora "artisti dati afara de scoala de arta" m-a intristat la
inceput dar n-am avut timp sa ma razboiesc cu ea si am acceptat-o.

Ce n-am inteles niciodata a fost ignorarea mea programatica ca persoana si ca
artist. Am primit hartii doar de la departamentul juridic. Doar hartii
ultimative. Am avut o corespondenta decenta pe email cu doamna rector, decenta
in sensul in care eu urma sa fiu evacuat si discutam doar cind. Nu am fost
invitat oficial de rector, consiliu profesoral,
artist-prieten-care-critica-capitalismul-cu-poze, profesor-doctor, asistent la
profesor, portar, femeie de serviciu, ecorseu a lui Brancusi sa mi se spuna:
"bai n-avem ce face, trebuie sa pleci!!!".

Toti artistii din cladirea aia, ca ne plac sau nu, ca sint buni sau nu, meritau
o intalnire, o cafea si un pahar cu apa. Toti meritau adevarul. "Bai
dobitocilor, va dam afara dar iata daca n-aveti unde sa va depozitati lucrarile
una din camere va sta la dispozitie, le vom tine pina cind gasiti unde sa le
duceti" sau "bai dobitocilor deabea am asteptat sa va dam afara dar daca nu
aveti cum sa va transportati boarfele va ajutam noi cu un camion" sau "bai
carati-va dracului de aici dar vom da noi un telefon la primarie poate va gasim
un  depozit o baraca, o ghena".

Cind comunistii te demolau iti dadeau la bloc. Cind te evacueaza UNA...

Repet, imi luasem gandul, acceptasem argumentele UNA si nu-i asa imi aratam
solidaritatea cu o institutie importanta amenintata de mogulii din imobiliare.
Pierdeam eu dar castiga ea. Traiasca educatia artistica contemporana cu doctorii
ei cu tot!

Dar faptul ca nici nu s-a racit bine rana, ca rafturile mele inca mai sint in
atelier, ca cineva care cunoaste situatia (Aurora Kiraly) si care culmea a
patit-o la rindul ei (galeria Noua), faptul ca profesori respectati care imi
cunosc pozitia (Josef Kiraly) organizeaza o expozitie exact acolo, pe rana, si
expun exact acolo pe rana, asta m-a revoltat.

expozitia se numeste Cities/Methodologies si presupun este o critica de
sociologie urbana. Dupa program arata bine. Artistii, arhitectii si sociologii
invitati romani sau straini sint interesanti si pe alocuri remarcabili. Dar
despre ce metodologii e vorba? despre ce istorie? despre ce crime urbane?cine
omoara pe cine?

Ce arta facem, unde o producem, cu ce buget si unde o aratam? Cine ne respecta,
cine ne intelege si cine se solidarizeaza cu noi?

Dupa cum am spus in primul mesaj: o enorma tristete!

dan