Gabriel Baldovin on Sun, 31 Oct 2010 22:44:31 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Re : Pretentiile lui .................Perjovschi Dan

 Nu-ti place de fata sau arta lui Perjovski e treaba ta. Dincolo de asta insa el e unul dintre cei mai respectati artisti romani contemporani (daca nu chiar cel mai respectat) in afara. Iar faptul asta ar trebui sa dea de gandit unora...

Daca am fi trait intr-o tzara cu politicieni ce ar fi avut o mentalitate mai putin medievala lui Perjovski nu trebuia sa i se acorde doar un atelier ci si spatiu didactic in facultate. Studentii au de invatat de la el. Tu, la fel ca si politicienii nu prea dati 2 bani pe victimizare pentru ca sunteti obisnuiti cu capete plecate pe langa voi care sa nu carteasca si nu cu oameni inteligenti si demni. De asta zic despre mentalitatea medievala care frizeaza uneori antichitatea...

Sa presupunem ca desenele lui din ultimii ani ar fi caricaturi. Eu nu le vad ca pe niste caricaturi desi nu desconsider genul. Dar sa presupunem. Hai sa zicem ca ar fi rau. Numai ca Perjovschi a facut mai multe decat atat. Te poti documenta si vedea. Stiu multi profesori de pa la Universitate care fac acelasi lucru de ani buni si par ca nu se vor dezice in viitor... Decat sa te sclerozezi astfel mai bine vinzi kitschuri in piata, zic eu! (nu vorbim de latura financiara!)

Spui ca te-ai saturat sa il vezi victima. Dar ce vrei? Sa-si faca portretul ca Rembrandt pentru restul vietii? Asta e realitatea contemporana. Nu mai traim pe timpul lui Rembrandt, avem mai multe libertati printre care si aceea de a reflecta "din afara" si nepartinitor asupra sitemelor politice.

Ca n-a facut nimic pentru renovarea cladirii? Tu ai investi in ceva care nu-ti apartine? Ai bani de aruncat? Plus de asta poate ca omul nu se pricepe la antreprenoriat imobiliar. E o crima? E necesar pentru un artist sa se priceapa in domeniul asta?

> From: senzationalinarta@yahoo.com
> To: nettime-ro@nettime.org
> Date: Fri Oct 29 18:28:57 2010

> Subject: Pretentiile lui .................Perjovschi Dan
>

> SENZATIONAL.................Marea  tristete  a lui  Perjovschi  vine,  bag  de
> seama  de  pe  urma  luarii  atelierului  cum  ne  spune  chiar  el,  si  regretele  pe  care
> le  are  pt  oamenii  in  care  a  avut  incredere,  totodata  institutii...
>

> ïïïïïïïïïï  Amintesteïscriindïde  tot  felul  de  cuvinte  cum  ar  fii  :  comunisti  ,

UNA,  Ministerul  Educatiei,  MNAC,  rector  ;  Viena,  Venetia,....areïun  discurs  de

plangaciosïimpotent  cu  care  ne-am  obisnuit  de  ani  de  zile,  Perjovschi

constuindu-si  si  cariera  artistica  pe  temelia  asta  de  asuprit  din  toate

directiile;  de  victima  a  fostului  regim,  al  actualului  regim,  al  mediului

artistic  din  Romania,  in  general  al  oamenilor  care  il  critica  sau  nu  il  plac  ca

om  sau  ca  artist,ï  postandu-se  peste  tot  victimizat,ïo  idee  impartasita  de  multi

sau  mai  bine  zis  de  toti.

Acest  caricaturist,  acestï  Don  Quixote  al  artei  romanesti  ar  fii  bine  sa

inteleaga  ca  daca  la  straini  merge  sau  mergeaïcu  para,  cu  victimizarea  care  era

la  moda  imediat  ïdupa  revolutie  prin  vest,  aici  laïnoi  nu  punem  botul,  (asta  ca

sa  folosesc  sintagma  lui)  cel  putin  nu  toti.

ïïïïïïïïï  Poate  multi  dintre  voi  stiti  siïati  vazut  cladirea  despre  care

vorbeste  Perjovschi  ,  dar  pentru  ceilalti  care  nu  stiu  ,va  spun  eu  ca  e  o

caldire  in  paragina,  o  cladire  care  la  un  moment  dat  avea  bulina  rosie  si  ïcare

arata  jalnic  atat  in  exterior  cat  si  in  interiorïare  niste  spatii  insalubre,

ziduri  crapate  cu  o  sansa  reala  de  surpare.

ïDaca  tu  te  lauzi  ca  ai  stat  20  de  ani  si  n-ai  facut  nimic  ,  tu  si  ceilalti

artisti  sa  puneti  bani  sa  o  reparati  ,ï  sa  tencuiti,  sa  consolidati  cladirea

respectiva  ,  partial  sau  integral  din  banii  vostrii  (ca  daca  va  ducea  capul

primeati  bani  de  la  primarie  sau  de  la  Ministerul  Culturii),ïsi  va  placut  sa

traiti  ca  si  gandacii  pt.  ca  nu  era  proprietatea  voastra  si  va  placut  chiria  aia

modica  ajutand  la  degradarea  ei  rusine  sa-ti  fie  tie  caricaturist  periculos  si

infractor.

Cladirea  respectiva  din  cate  stiu  apartine  UNAï  (Universitatea  Nationala  de  Arta

din  Bucuresti),  foarte  bine  ca  va  dat  afara  ,  sper  ca  pe  toti  ,  ca  mai  sunt

cativa  gandaci  greu  de  exterminat  pe  acolo....,  trebuie  consolidata  de  la  0  ,

adica  santier  ca  altfel  daca  o  zugravesti  ,  nu  rezolvi  nimic  ,  si  apoi  utilizata

de  ïUNA  in  scopurile  pe  care  cred  ei  ca  ar  trebui  saïo  utilizeze,  mi  se  pare

foarte  firesc.

ïïïïïïï  Eu  zic  sa  faca  demersuri  sa  recupereze  si  alte  spatii  si  sa  le  utilizeze

,  cum  ar  fi  fosta  cantina  a  caminului  UNAïcare  sa  transformat  in  bar  si  casa

nunti  si  de  petreceri  ,  ar  mai  fii  caladirea  Muzeul  Kalinderu,  trebuiesc

recuperate  si  puse  la  dispozitia  Universitatii  dar  asta  e  o  alta  discutie...

ïïïïïïïïï  Asa  ca  ar  fi  bine  sa  taci  Dan"e,  sa  nu  te  mai  plangi  atat,  sa  iti  iei

cu  demnitate  un  spatiu  in  chirie,  ca  e  f.ïieftin  acumï...si  sa  iti  vezi  in

continuare  de  viata.

ïïïïïï  Iar  daca  te  lauzi  ca  ai  o  arhiva  CAA  Arhiva  de  Arta  Contemporana  cum  ai

denumit-o  tu  ,  doneaz-o  unui  muzeu,  doneaz-o  UNA,  la  biblioteca  UAP,daca  te

gandesti  la  binele  studentilor  ,  daca  ai  documente  carti  si  albume  care  sunt

unice  si  pe  care  vrei  sa  le  inpartasesti  studentilor  doneaz-o  bineinteles

ïlegal,  adauga  clauze  la  contract,  cine  te  opreste?  sau  cunoasterea  asta  ar

trebuii  sa  vina  doar  prin  tine.........

Poate  intr-o  alta  postare  voi  vorbii  si  ïdespre  "inconstientul

infractor"ï:ïPerjovschi  Dan......ma  mai  gandesc.ïï:  ))))

remarci,  critici,  idei  scrise  mai  buneïïï  ï:  ))))

Today's  Topics:

ï  1.  UNA  m-a  dat  afara  ca  sa  expuna  in  atelierul  meu  (perjovschi  dan)

ï  2.  Fwd:  Graduate  Program  in  Curatorial  Practice  at  California

ï  ï  ï  College  of  the  Arts  (stefan  rusu)

ï  3.  Invitatie  /  Megh?v?_MEME  @  MAGMA_nov.  2  (baji  vetro)

Message:  1