Gabriel Baldovin on Thu, 19 Jan 2006 20:26:24 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Semnificatia stencilului cu armata

Draga Vladimir,
  nu se poate sa nu-l intelegi!

  Probabil ca nu esti de acord cu el.

  Logica lui e simpla;
  armata are arme--armele ucid.
  Armata a tras in 1989 pentru a-si apara conducatorul caruia i-a jurat credinta: deci "armata e gunoi"
  sau
  Armata nu a tras , deci si-a incalcat juramantul: deci:"Armata e gunoi".

  Asta e dupa logica clasica.
  Nuantand putin problemele situatia e cam la fel:
  cand au vazut ca se prabuseste sistemul armata a fraternizat. Au lansat diversiunea cu teroristii pentru a-si spala crimele de cateva zile inainte. Iar unii s-au camuflat printre cetateni imprumutandu-i de glonate din teava pustii.  Se zice ca a fost securitatea. Ok aia a fost o armata personala. Tot armata. O mafie de stat. Cu tot tacamul mafiei: tradari, taxa de protectie etc.

  Si aici intervine celebrul argument (nonclasic) "nu poti sa generalizezi".
  Imi cer scuze dar aici este vorba despre o sharlatanie logica:
  atunci cand e de bine generalizam: armata.
  Atunci cand e de rau spunem ca nu trebuie generalizat.
  Stii ca acesti oameni nu pot sa aiba o satisfactie profesionala umanista? Care e scopul muncii lor? Jaful si violul. De aici a plecat aceasta institutie.

  Dar, ma rog, eu generalizez si mai mult decat stadiul "Armata romana" a conceptului.
  Treaba e ca din studiile mele de psihologie (http://www.members.lycos.co.uk/gabald/dinamica.htm) am gasit in armata ca principalul vinovat pentru relele din lume. De la mentalitate la actiune.

  Mai multe poti vedea in proiectul meu de arta teoretica la sectiunea "Salvati soldatul Ryan"

  http://www.members.lycos.co.uk/gabald/dinamica.htm

  Toate bune
  gabriel baldovin

 Draga  Gabriel,

  sa  fiu  foarte  sincer:  eu  nu  sesizez,  de  data  asta,  semnificatia  acestui
  stencil  facut  de  tine!  Poate  explici  cumva  miza  lui?

  Uite,  cum  isi  pun  problema  altii,  mai  la  vest  de  noi,  vezi  mai  jos:

  poate  ca  unii  isi  pun  totusi  problema

  http://www.members.lycos.co.uk/gabald/stencils/armata.jpg