Nita Mocanu on Mon, 28 Nov 2005 12:49:51 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Re: [discutiiculturale] ...Despre dezordinile din Franta & greva "dascalilor" din Romania

 Oare cine ar trebui sa se sacrifice pentru bunastarea intelectualo- culturalo socialo- politica a ROmaniei?

   Propria chiftuire se potriveste im mare masura domnilor  politicieni care nu se intereseza de fapt de viitorul tinerilor elevi,  studenti care ajung apoi profesori, si traiesc in conditii mizere, sau  cauta strategii de supravietuire.
   Tot politica lasa sa se intrevada in mass media o atitudine de  imi bag piciorul in scoala ca oricum pot platii tot, de la profesor la  examene si viitorul job.  Cool-nesul actual merge in aceeasi  directie, sa fii profesor intri pe un teren minat, trebuie sa fii dotat  din punct de vedere emotional cu stapanire de sine de fier, ... ca sa  faci fata elevului care iti pune constat la incercare autoritatea. De  fapt esti uncool si tocilar daca inveti. Iar responsabilitatea revine  tot profesorului sa te faca sa intelegi ca trebuie sa inveti, ce nici  el insusi poate nu mai crede, dar trebuie sa supravietuiasca cumva, sa  te faca se memorezi ceea ce trebuie invata, sa te faca sa fii cumnite  conform unui regulament scolar, si sa fie etic conform unor norme  stabilite de sus.
   Cine se ghiftuieste cu 3 milione lei pe luna?

   Ar trebui inventata o noua religie, religia celor care educa, in  post negru pentru viitorul Terrei. In saracie pentru evolutie si  progres. Cu dragoste intorcand obrazul la toate injuriile si  loviturile, va iubesc dragi elevi, oameni, politicieni, afaceristi,  directori de scoala, mai doriti sa stiti ceva? Va stau la dispozitie.  Oricand pentru neam si viata.

  Ce valoare are implicarea emotionala a unui om care preda la scoala, ce valoare are timpul si informatiile acordate elevilor?

  Meditatiile sunt subzistenta profesorilor care au nevoie de venituri  mai mari de cateva milioane ca sa traiasca. Asa cum noi toti avem.

   De ce este asa prost evaluata aceasta meserie?
   De ce castigi mai bine ca paznic decat un profesor, sa nu mai zic de domenii ca media, advertasing, management etc
   Pentru ca nu educatia conteaza ci profitul. Nu ai profit din invatamant.
   Nu ai capital imediat de investitie, ci pe termen lung, la  competitia din ziua de azi asta nu mai conteaza ori ai acum profit ari  mergi mai departe si gasesti alte surse, investitia in invatamnt  inseana investitie in oameni care vor fi eficienti dupa 10 ani... poate.
   asta vad eu lucrurile,
  este umilitor sa fii profesor.
  si cu atat mai umilitor cu cat se cere gratuitate in ceea ce faci si nu mai ai pe ce fonda caeasta gratuitate.

  Si cred ca in posturi inalte sunt si oamnei care castica binesi extrem  de multe in unele cazuri ca profesori, universitari,rectori , este un  rezultat al educatiei devatita afacere si politica , cred eu...

  Protestul cred ca apartine celor care fac munca de jos.

Dragu David <dragu_david@yahoo.com> wrote:IN  contextul grevei generale a cadrelor didactice din Romania, aceasta  punere in discutie a dezordinilor din Franta mi se pare extrem de  binevenita! Caci, si la noi, germenii unei revolte par a fi in stare de  latenta...Si sincer sa fiu, santajul acesta practicat de asa-zisii  "dascali", indreptat implicit impotriva zilei de maine a Romaniei, este  mai mult decat condamnabil! Ce etica sa le ceri celor care nu se  preocupa de educatia elevilor, ci de propria ghiftuire? Nu spun ca se  poate preda cu intestinul gol, ci sugerez ca acestia care boicoteaza  acum sistemul educatiei din Romania nu sunt chiar niste muritori de  foame...daca s-ar face o investigatie asupra sistemului de spagi,  meditatii, favoruri - practicat in scoli, s-ar ajunge la concluzii  deloc favorabile "dacalilor"....

  - d.d.