teodor graur on Mon, 24 Oct 2005 19:48:39 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] invitatie

LA HT003 GALLERY (Str. Hanul cu tei, Nr. 22, Bucuresti)
JOI, 27 OCT. 2005, ORA 19.00
SE DESCHIDE EXPOZITIA:
"LUCRARE DEDICATA ARTISTILOR ROMANI
(UN FEL DE OMAGIU), INSTALATIE DE SEZON"
DE TEODOR GRAUR

HT003 gallery expune proiecte de arta contemporana.
Galeria functioneaza, administrativ, in sistemul Uniunii Artistilor Plastici din Romania.

Teodor Graur:
Proiectul de succes "Cati artisti sunt in Romania?", de Murivale, expus in septembrie la HTO, mi-a inspirat aceasta interventie: in loc de a anula instalatia fotografica initiala, am cautat ceva care sa fie intr-o anumita relatie cu lucrarea existenta. Astfel, s-a ajuns la transformarea "memorialului", intr-un interior de casa, mai primitor. Camera goala cerea o "mobilare". Cateva elemente de interior, lasa impresia de bucatarie, camara, sau pod al casei; acolo unde, de obicei, oamenii pastreaza alimente conservate si lucruri inutile. Pe care, tot ei le arunca. Si artistii procedeaza la fel, atunci cand culeg obiecte pentru "instalatii", care nu se materializeaza intotdeauna.
"Lucrare dedicata artistilor romani" evoca spatiul de acasa, Romania, Europe de est, Balcanii.
Pot fi vazute elemente din instalatia "My Museum of Balkania", prezentata in 2002, la Neue Galerie in Graz/Austria, in cadrul expozitiei internationale "In Search of Balkania"
(curatori: Roger Connover, Peter Weibel, Eda Cufer).
Noua instalatie este alcatuita din obiecte care au ramas in urma expedierii, transportului, depozitarii timp de trei ani, in subsolul unei institutii partenere in proiect. sunt lucruri care nu au interesat pe nimeni. Cand mi-am pus problema sa intervinpeste proiectul "Cati artisti...?", in momentulcand am gasit gestul potrivit,, mi-am amintit de Balcania, si de lucrurile din beci. Am fost sigur ca aceasta era solutia.
Cu putine elemente am realizat o localizare, dimensionand scena artistica locala - mica, dar unica, la fel ca cea a galeriei noastre.

Astazi, instalatia "traditionala" este un mediu demodat. Dupa voga internationala din anii 70 - 80. Uneori poate fi o solutie... Cu conditia sa ai lucrurile trebuincioase, puse bine la pastrare.

Octombrie, 2005