cosmo on Wed, 9 Mar 2005 14:12:32 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Galeria Eforie si nu numai

Buna Vlad
Intervin in discutia ta cu mr. Graur cu citeva precizari care pot fi utile
legate de Galeria Eforie.
Am facut parte impreuna cu Alina Serban si Ana Banica in boardul de
organizare al Galeriei Eforie in ultima ei perioada de existenta
2002-2003.
Pentru expozitiile al caror curator am fost pun la dispozitie o lista
selectiva de texte ce pot servi ca biografie pentru activitatea mea in
aceasta cauza:
http://www.observatorcultural.ro/caut1.phtml?
Vorbind despre periada 2002-2003 sint sigur (si aici am marturie
fotografiile de la vernisaje) cind imi aduc aminte ca la deschiderile
manifestarilor expozitionale de la Galeria Eforie nu prea am avut onoarea
unor prezente sustinute de talia lui mr. Graur. Asta poate lamuri asupra
referintelor sale artistice.
In rest voi aduce aminte despre functionarea galeriei (apropo de spalatul
pe jos si de datul cu var). Din artistii pe care i-am promovat aici nici
unul nu a putut sa beneficieze de cota de expozitie asigurata de UAP -
constind intr-un milion - (asta pentru motivul ca nici unul nu era
platitor de cotizatie).Cu toate acestea am reusit sa promovam mai bine
decit galeriile cu vad arta tinerilor artisti.
Despre modul in care s-a desfiintat galeria Eforie pot sa adaug urmatoarele:
1. primul pas a fost schimbarea presedintelui UAP Alexandru Ghildus cu
Zamfir Dumitrescu. Aceasta schibare am simtit-o direct nemaiputind avea
sansa unei audiente direct la presedinte, problema galeriei se discuta
deja prin Alexandru Paleologu.
2. am fost anuntati prin intermediul galeristei (am avut sansa sa avem o
doamna care aranja frumos florile in vaza, si avea si gusturi la
piscoturi)
ca expozitia pe care urma sa o aducem nu va mai avea spatiu. Asta pentru
ca Zamfir Dumitrescu s-a gindit ca Atelier 35, costa prea mult uniunea,
iar spatiul in sine putea fi folosit la ceva mai bun, mai comercial, in
acel moment se negocia cu magazinul Romarta (hilara similitudinea
numelui).
3. am inceput si noi Vlad ceea ce faci tu acum, adica o lista de semnaturi
de adeziune a celor care doreau functinarea in continuare a galeriei.
4. Uniunea a hotarit in acel moment ca raspuns la cererea noastra, sa dea
la schimb alt spatiu. Asa s-a ajuns in Selari. Ocazie cu care eu am
renuntat la a mai organiza vreun proiect expozitional in numele uniunii si
a consideratiei acordate. Selari 13 a fost mai degraba folosit ca o
galerie cu vinzare, in sensul ca acolo exista deja un mic negustor de
arta.  In momentul in care acesta a dat faliment cu afacerea sa- ceea ce
era de asteptat-, tot Uniunea a salvat problema si a pus la dispozitie o
salita de la Hanul cu Tei.
Acum stiu doar ca, daca o institutie precum UAP doreste ceva, stie cum sa
rezolve problema plimbind-o de colo colo pina cind isi atinge scopul.
Concluzia: in acest moment probabil ca Atelier 35 exista numai pe citeva
hirtii aruncate la cosul lui Zamfir Dumitrescu.
Daca se vede cineva cu Firu sa-l salute din partea mea!!!!!!!
Cu prietenie
Cosmin Nasui

http://www.cosminnasui.com