teodor graur on Mon, 7 Mar 2005 21:45:42 +0100 (CET)

[Nettime-ro] lui Vlad Nanca

Draga Vlad,

Vad ca doresti sa continuam discutia... Eu nu as fi avut aceasta intentie, fiindca am impresia ca nu vom ajunge la o concluzie, doar vom face placere unor cititori. Dar poate ca vor apare si unele lucruri utile, printre altele. Ai declansat o campanie impotriva UAPR si, cu totul neasteptat pentru mine, impotriva galeriei "HT003 gallery". Critica uniunii e de inteles (s-ar putea sa deschidem si acest subiect la un moment dat), sunt multe de imbunatatit in acest cadru. Dar atacul asupra mea, nu se leaga. Aceasta galerie,pe care am infiintat-o in vara lui 2003, e proiectul meu actual. A fost singurul caz in care un magazin s-a transformat in galerie de arta contemporana; de obicei, se-ntampla exact invers (cazul Selari). Dovedeste ca totusi, si la UAP se pot materializa idei. Eu am facut toate expozitiile alea "uapiste"; ei nu s-au amestecat deloc. Nu inteleg ce urmaresti, de fapt: vrei sa-mi strici aranjamentul? Joci la doua capete, sau pur si simplu vrei sa faci totul tandari dintr-o
 lovitura? Si cum te gandesti sa faci: denigrand galeria noastra ataci de fapt uniunea sau faci presiune asupra UAP si provoci un tsunami care in final ma loveste pe mine? Care-i scenariul si care tinta? E initiativa ta sau te indruma cineva?
Trebuie sa stii ca, dincolo de insulta, m-ai dezamagit. Te credeam mai inteligent (am apreciat tocmai activismul tau, si te-am felicitat.) Esti patetic si abordezi lucrurile cu naivitate. Pari ca nu pricepi cum functioneaza societatea, vrei reforma cu petitii. Am vazut pe lista ta si cateva nume de oameni seriosi, pe care intentionezi sa-i recuperezi... Ma urmaresti?
Daca m-ai ales drept tinta, cred ca ti-ai facut un calcul gresit. Atacurile tale nu ma pot atinge. Stii de ce? Pentru ca eu nu sunt un nene oarecare de la uap, pe care un artist stralucit ca tine il pune la punct. Sunt o persoana cunoscuta, activa pe scena artistica, necompromisa. Daca ma insulti pe mine, de descalifici pe tine, intelegi? Si campania asta negativa poate genera uneori efect contrar. Te-ai gandit ca unii devin interesati si castigam fani? De reclama si agenti publicitari avem nevoie.
Nu, batrane...lumea stie ca galeria noastra e din cele bune (putine, din pacate la Bucuresti), si oricat te-ai stradui sa creezi un curent de opinie nu vei reusi. Desi am incercat sa camuflez apartenenta la sistemul UAP (nu exista nici o inscriptie nici la galerie, nici pe afis care sa afirme asta) tu ai descoperit secretul. Dar ai stiut si anul trecut cand ai facut o expozitie la noi, si eram prieteni. Chiar crezi ca intre toate expozitiile noastre "de cacao", numai a ta a fost de ciocolata? Inteleg ca ai vrea sa mai expui la HT003 gallery - de ce nu spui direct? Ce tot o plimbi cu concurs de proiecte si de curatori - ca poate ne-ntelegem. Si mai las-o cu A-35 si cu tinerii care n-au unde sa expuna, ca-mi dau lacrimile. Ai vazut ca subiectul nu intereseaza, catusi de putin (lumea n-a reactionat la chemarea ta,se pare ca nu mai e ce-a fost pe vremuri - iata o alta chestiune pe care o putem dezbate alta data). Oricum, e la noi si asta.
Mai ai intrebari?
Sa stii ca mi-ai fost simpatic, si-mi pare chiar rau ca te departezi. Am sentimentul ca "o cauti cu lumanarea". Ai grija,in continuare... Imi pari manipulat.

Fii destept,
T.Graur