Calin Dan on Sun, 27 Feb 2005 14:28:16 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Piata ecumest

Domnule Pelmus,

pentru improspatarea memorie dvs., copiez mai jos un pasaj din mesajul pe
care dna.Oana Radu mi l-a trimis de 4 ori (!) pe aceasta lista. Probabil
enervata de observatia mea referitoare la I. Caramitru, tonul intepat cu
care i-a sarit in aparare nu i s-a parut suficient pentru pedepsirea
insolentei mele - era nevoie si de reiterarea acestei puneri la punct, ca sa
imi/ne intre bine in cap importanta strategica a invitarii susnumitului.

Acestea fiind zise, ma bucur ca au existat momente utile in acea intalnire,
ar fi fost si pacat sa nu fie asa. Raman in continuare de parere ca lista
invitatilor este predominant complezenta si se bazeaza intr-o proportie
suspecta pe persoane in pozitie oficiala si prea putin pe oameni care
opereaza direct in domeniile cu pricina si se confrunta zilnic cu problemele
venite din lipsa finantarii. Nu stiu cat timp au investit (sau si-au putut
permite sa ....) dl. Marko Bela sau dna. Musca in a participa la intreaga
dezbatere si a asculta parerile celor din grupul "independentilor." Cred
insa ca  atat cei doi cat si multi altii dintre cei listati intre vorbitori
ar trebui sa stea intai sa asculte si sa isi ia note si abia mai apoi sa
vina cu solutii. Simpatia personala fata de prezenta media a dnei Musca nu
mi-e suficienta pentru a valida competentele sale in domeniul pe care e
chemata sa il administreze si unde - cel putin din semnale ce imi parvin de
pe lista aceasta si din alte sure ong-iste - mai are destul de invatat.

Nu stiu care sunt sursele de informare ale organizatorilor, dar pot cu
siguranta sa afirm ca Zamfir Dumitrescu nu are nimic de spus in domeniul
dezbaterii cu pricina, si ca in general participarea creatorilor cu adevarat
independenti a fost limitata la minim, pentru a da spatiu capetelor
vorbitoare gen Caramitru. Cel putin asta spune agenda cu pricina. Nu sunt un
expert in cultura independenta si in felul cum se dezbate acest subiect in
Romania, dar - bazandu-ma pemodesta mea experienta - raman un adversar al
asa ziselor competente manageriale, a falsilor analisti, a comitetelor si
comitziillor care se intrunesc pentru a se afla in treaba.
Piata de idei? Hai sa fim seriosi. Societatea din Romania se confrunta cu
analfabetismul politic in materie de cultura de 15 ani incoace. De tot atata
timp diverse persoane, mai mult sau mai putin independente au avut prilejul
sa se instruiasca pe plan international in domeniul administrarii culturale,
au urmat cursuri finantate de EU, au initiat fundatii, au organizat
intruniri in cadre pitoresti.
Iar acum, cand o serie de coincidente au starnit un val de nervozitate
entuziasta pentru schimbare in cercurile artistice de tot felul, se
inauguraza o piata (jalnic termen) de idei si dezbateri, de parca ne-am fi
trezit din somn si  am fi descoperit ca avem ceva probleme. Iar pietarii de
referinta sunt aceiasi precupeti de acum 4 sau 8 sau chiar mai multi ani.
Aferim, bre!