Fosila on Fri, 18 Feb 2005 13:18:06 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] MNAC din nou in vizorul presei

On Wed, 16 Feb 2005 14:40:38 +0000 (GMT), Vlad Nanca wrote
> Draga Fosila,
> Ai fi preferat ca banii cheltuiti pe muzeu sa fi intrat in
> buzunarele lui ristea priboi Si asta cu sau fara concurs? ce e mai
> simplu sa mergi la paris sa vezi filmul lui Mircea Cantor sau sa
> mergi la Casa Poporului. Daca arhitectii romani ar fi fost asa cool,
> aparatori a tot ceea ce e drept casa poprului nu s-ar fi intamplat
> nici o data. take chill pill, mate!

daca tot intrebi  io ash fi preferat sa existe  un MNAC facut de frank ghery
asta e problema mea de fapt shi nu ma prea intereseaza pe mine buzunaru lu
priboi asta e treaba parchetului
Deci tati sa inteleg ca strategia ta de dezvoltare pe termen mediu   ar
fi "hai bajetzi sa cheltuim banii repede pana nu ii fura priboi && co"

Nu stiu cit de cooli au fost arhitectzii cind s-a construit casa poporului
dar hai sa vedem cit de cooli au fost unii la deschiderea MNAC

"Inainte de orice trebuie sa spun ca n-am fost la deschiderea oficiala a
muzeului (am ajuns tarziu pentru ca nu venise babysitteritza) asa ca am avut
placerea sa nu inaugurez alaturi de politicieni. "
este chiar lipsa de consecventza   dupa ce pui secera+ciocanu pe steagu ue
shi invers stelutele pe steagu urss ...un statement destul de puternic
politic sau poate ca era doar ashea o chestie dragutza fara concept in
spate .......infirmi propiul demers  zicand --- ce mai conteaza ca
politicienii nush ce erau shi ei p-acolo  ...noi ne-am intilnit mai
pe seara shi ne-am simtzit bine ar trebui sa ne adunam in juru mnac "sa
incercam sa ne strangem in jurul muzeului pentru ca este o sansa
extraordinara pentru noi". ...blah blah ]\
Sa vedem ce e mai grav
1.sa conteshti un lucru dar sa nu ai posibilitatea sa ataci  [trebuie spus
ca la vremea aia faceai pushcarie daca erai prins ca faci poze ca sa
documentezi daramarea unei biserici, conditzii in care nu shtiu cine se mai
arunca ashea ushor sa il atace pe primul  arhitect al tzarii ]
 sau
2.sa  ai toate posibilitatzile  de a exprima o critica dar sa nu o faci   ci
sa te rezumi la a atitudini de genu "De fapt nici nu stiu cine a fost acolo,
si nici n-am auzit pe cineva vorbind despre politicieni ceea ce e de bine"
De fapt nici nu shtiu sa fi fost vr-un politician acolo shi daca nu s-a
discutat rezulta clar ca nici nu au fost politicieni acolo

E ushor de spus ca arhitectzii cooli ai vremii nu s-au opus shi ca vai din
cauza lor avem problema shi asta   scuza chiar orice atitudine fata de MNAC
Nu e chiar ashea ushor din moment ce peste tot erau promovatzi oameni fara
valoare  ......s-a gasit o bezmetica sa fie mare arhitecta acolo la casa
poporului care sa il linga pe primul  arhitect al patriei
ceea ce este total jenant este ca femeia mai sustine shi azi ca aia e o
opera de arhitectura unica in lume shi cit a muncit ea shi nush ce prostii
Putem vorbii shi de oamenii care s-au opus sistemului care oricum au fost
bushitzi pana in anii 60 a avut grija NKVDeul de ei dar mai bine sa vedem de
ce nu a existat un protest fata de mnac in casa poporului
sau poate s-a ajuns la concluzia ca este un spatiu minunat shi atunci nu mai
are rost sa discutam  daca voua va place asta e   va urez  cit mai multe
happy sundeyz acolo  ce sa ziq

 Exista o detashare ciudata a unora fata de spatiu asta .Adica acu daca tot
a fost facut cum-necum ni s-a bagat pe git io ar trebui  sa il accept shi sa
ma exprim cum ca ar fi un spatiu mirific shi o mare opera de arhitectura

Intimplarea face ca au exista shi arhitectzi care au fost daramatzi shi au
pierdut case biblioteci tot , shi toate astea ca sa vina dana&&husband  sa
inaugureze in campanie electorala un mare muzeu

Dar asta nu scuza faptul ca nu a existat un protest din partea
arhitectilor .....nici din partea artijtilor contemporani care s-au multumit
sa ishi vinda lucrarile shi atat..........asta nu e un lucru rau
abordat de o initziativa curatoriala ar fi chiar ciudat sa nu acceptzi sa ti
se expuna lucrarea ....dar asta nu ar fi anulat dreptul  la protest fatza de
locatzia muzeului shi de contextul politic in care a fost deschis muzeul
pentru campania electorala ...justificari de genu  nu m-am dus la
deshchidere cu politicienii ci m-am dus mai pa seara  chiar sunt
aiurea ......

Nu prea ma intereseaza sa apar arhitectii din moment ce  marele proiect de
inalta conceptzie MNAC era sa cishtige un premiu la bienala de arhitectura
la categoria RESTAURARE DE MONUMENT!!!! mai tare shi decit ateneu .....este
sifilis shi la OAR[ordinul arhitectilor din romania] nu asta e problema
Nu a exista un protest nici din partea arhitectilor nici din partea
artijtilor contemporani doar nenea perjo parca s-a mai agitat un pic in rest
nu prea am auzit
Oricum toata treaba a fost facuta pe ascuns fara sa shtie nimeni nimic
tocmai ca sa nu tzipe careva

Sa vedem ce am pierdut cu mnac in actuala configuratie

      www.oosterhuis.nl www.noxarch.com www.emergentarchitecture.com
Snøhetta www.snoarc.no   www.alleswirdgut.cc
      foreign office architects  www.f-o-a.net  www.future-systems.com
www.propellerz.at  www.glform.com
      www.coop-himmelblau.at  www.morphosis.net  www.unstudio.com
www.asymptote.net

.............care nici macar pushi la un loc nu fac cit un arh.spirescu de
la aedificia carpati

Ash mai propune   inca o functziune  pentru casa poporului  ceva ce nu au
speculat bajetzii in campania electorala  sa faca tati acolo ANL ca asta
lipsejte
Daca tot este casa poporului atunci sa stea poporul acolo.Zic sa ne mutam
totzi acolo shi sa ieshim doar la o tzigare

ash fi fost de acord shi cu o oarecare detashare sa spunem fata de abuzurile
facute atunci numai ca nu prea este posibila pentru ca in ro legea nu a fost
respectata nici legea retrocedarii nici legea lustratziei shi atunci nu se
poate afisha o relaxare din moment ce la vremea aceea nu s-a tinut cont de
valoare istorica arhitecturala  a unor ansambluri de arhitectura  iar mnac
vine acu sa intareasca pozitia abuziva a casei poporului
configuratia MNAc putea foarte bine sa fie regasita intr-o serie de
pavilioane pe o trama stradala care continua pe cea veche a zonei lipscani
shi ar fi fost o insertzie chiar interesanta
prin fragmentare ar fi putut fi o redefinire a programului arhitectural de
muzeu de arta contemporana ingloband shi trama stradala cu diferite spatzii
intermediare ateliere etc etc
NU mai avem justificare de a ne intreba la nesfirshit vai ce facem cu zona
lipscani programe bla bla bal  vai vai vai  atata timp cit s-a facut total
aiurea un muzeu in casa poporului total greshit

spatiul din jur ramane la fel pentru ca evident s-a terminat campania
electorala shi nu ne mai intereseaza
In contextul existent orice insertzie in zona ar fi trebuit sa atace pozitia
casei poporului ca dominanta  propunerea lui Gherkan face asta ca dominanta
de volum dah poate fi subminata pozitia
casei shi prin aparitia unei alte dominante de functiune in zona iar  in
casa ramane doar blestematu de parlament care oricum nu prezinta interes
pentru trecator

muzeul lui ghery din Bilbao a costat 400mil$  ---- MNAC a costat 4mil$  ---
aicia s-ar putea sa ai dreptate diferentza este probabil in buzunarele de
care vorbeai ..........cu sau fara concurs
Dar hai sa facem repede repede un muzeu  acolo pana nu se prinde ajtia ca e
blat  fara concurs fara nimiq  shi acu daca tot il avem  "sa incercam sa ne
strangem in jurul muzeului pentru ca este o sansa extraordinara pentru noi"

Gata tati io m-am linijtit deci avem shi din asta contemporan acu , l-am
bifat shi p-asta , suntem shi noi in rind cu lumea .gata s-a comis  ce mai
discutam atata  batem cimpii cu concurs cu concepte din astea  blasfemii de
genu concurs international de idei

Nu ajuta nici macar in perspectiva pentru ca  shi data viitoare se va
proceda la fel  pe ascuns  shi vom fi anuntzatzi ca mai avem o mediatheca
sau nushtiu ce timpenii amplasate aiurea.Ashtept cu interes mediatheque in
casa scinteii  pana atunci ma multumesc shi cu mediateca din sendai a lui
toyo ito ,  asta pana cind vr-un arhitect de la aedificia carpatzi o sa
revolutioneze shi programul asta de mediateca in arhitectura sub privirea
atenta a vr-unui ministru iubitor de arta shi cultura

dezbaterea pe aceasta tema ar trebui sa duca in mod natural spre reluarea
temei shi aparitia  unui concurs international de idei pentru muzeu
adevarat  + atragerea de finantzari garantate de statul roman [poate or fi
sh ceva programe culturale Eu in aces sens nushtiu]  actualul spatiu din
casa pop poate ramane eventual  un muzeu al terorii comuniste daca tot am
ramas cu el acolo

Pana la urma probabil ai dreptate nu are nici un sens sa ma stressez cu mnac
asta prea tare.Daca nu ash fi facut greseala sa deschid un architecture
d'ajourd'hui poate ca ash fi fost fan MNAC

Next time in london   maybe at the serpentine gallery   you'll probably need
some kind of pill lookin at a pavillion wanderin why  it looks different
from what u're used 2 from back home
http://www.serpentinegallery.org/aac.html#2002

ashea se intimpla cand pui un cizmar sa fie arhitectul shef al
capitalei .......generatzile urmatoare au mici probleme
avem ocazia sa reparam greselile trecutlui Votati Vanghelie !

http://194.185.232.3/works/049/index.asp

http://www.artmargins.com/content/feature/barris.html

> [...]
>
> saluta shi pe aceasta cale pe distinsul profesor arh.Spirescu acest
> Tom shi Ghery al arhitecturii din romania[a nu se confunda cu Frank
> o Ghery ]
>
> On Mon, 14 Feb 2005 23:16:45 +0200, vladimir bulat wrote

> numar=20050214&cat=9&subcat=100&subart=12132

> Vlad Nanca
>
> Calea Grivitei 39, Apartament 8, Sector 1, 010703 Bucuresti ROMANIA
> Tel +40 21 6504452   /  Fax +40 21 3121311  /  Mobile +40 723 240434
>
> www.2020.ro

>  ALL-NEW Yahoo! Messenger - all new features - even more fun!

Flash.ro - Best free webmail service hosted by Idilis
Idilis - Internet Provider :: www.idilis.net
Oferta speciala: Broadband Wireless incepand cu 99Eur