perjovschi dan on Thu, 3 Feb 2005 19:33:34 +0100 (CET)

[Nettime-ro] bienala de la venetia 1-7

Am fost contactat acum vreo citeva zile de Simona Tanasescu de la Ministerul Culturii pentru a participa fie la concursul curatorial fie la juriul pentru Bienala de la Venetia. Nu ma intereseaza prima optiune iar pentru a doua astept sa fiu invitat oficial si nu complice.

Am solicitat doamnei Tanasescu sa anunte public concursul pe cele 3 liste de discutii folosite de scena artistica romaneasca.

Intrucit acest lucru nu s-a intimplat (si ca in Romania aud de la unul altul ca cere relatii sau artisti sa faca un proiect ca vezi doamne el/ea mai egali decit restul au fost deja invitati) va informez eu ca va exista un asemena concurs iar relatii puteti obtine la doamna Simona Tanasescu mirandavisualart@yahoo.com

Unu. E prima data in cinci ani cind primesc un mesaj de la minister, ca sa vezi schimbare! As fi preferat sa fie oficial si public si nu brusc si cam complice.

Doi. Ma bucur tare ca exista concurs. Dupa ce a fost ras Haulica care parea comisar numit pe viata mi s-a parut ca la un moment dat deciziile iar s-au facut in dos de usi (nu-mi aduc aminte sa fi existat concurs de proiecte bienala trecuta dar poate ma insel)

Trei. Sper ca cei care au participat sub o forma sau alta directori, presedinti de pavilion, artisti, mai artisti decit restul, curatori, curatori principali, portari etc sa se abtina altfel devenim ridicoli (cititi lista participantilor la ultimele trei editii si o sa vedeti nume care se cam repeta)

Patru. Sper de asemenea ca in metodologia de concurs sa existe precise date bugetare (how much) si tehnice (cine ce de unde pina unde, cine zugraveste, cine transporta, unde se doarme, prize, becuri, sandviciuri etc) ca sa nu piarda lumea vremea cu proiecte abracadrabrante

Cinci. Sper sa se prevada un capitol de acces la bienala care sa transporte la Venetia artisti, critici de arta, curatori si studenti care nu au avut aceasta ocazie. Timp e berechet (vreo 4 luni) si loc de dormit exista (Casa di Romania). Cu un mic efort se poate tura toata scena artistica care conteaza basca ziaristii care scriu despre ea...Uite asa data viitoare cine va aplica va sti despre ce e vorba...

Sase. Sper ca lucrurile sa se accelereze ca e deja februarie...

Sapte. Sper ca totul sa se faca transparent si public (juriu, proiecte, decizii, motivatii)