Cosmin Costinas on Fri, 28 Jan 2005 14:44:31 +0100 (CET)

[Nettime-ro] IDEA in DILEMA

Un foarte bizar articolul a publicat Ovidiu Pecican in dilema de saptamana asta (http://www.algoritma.ro/dilema/53/OvidiuPE.htm) despre revista IDEA. Stimabilul (in general) academic clujean s-a enervat, ajutat de prieteni, pe un articol din revista IDEA nr.18, cel al Alinei Serban despre Shake the limits.
Faptul ca respectivul articol e discutabil ( si din punct de vedere calitativ si din punct de vedere etic) e una, faptul ca de la acel articol domnul Pecican porneste cu etichete dintre cele mai ridicole pentru intregul numar si pentru intregul proiect IDEA, e cu totul si cu totul altceva.
Oricum nu e clar daca domnul Pecican apreciaza toate celelalte 17 numere in afara de acesta sau toate celelalte numere plus sectiunile +, dosar, verso ( legat de arhiva n-a emis nici o opinie, dar nu cred ca Clement Greenberg ar intra in conceptul de "similimilitantism" meshterit de dumnealui )in afara de scena (aici oricum, priceperea domnului Pecican in de-ale artei cred ca transpira din articolul in care din avangarda si postmodernism - cuvinte care, nu-i asa? - sint cele mai la indemina cind vedem niste productii artistice care nu se incadreaza in definitia artei pe care o stim din mosi stramosi, de la Heliade Radulescu incoace... )

Oricum, fara sa lungesc prea mult unde nu e cazul, mi-e foarte greu sa cred ca domnul Pecican a emis o asemenea facatura de text de la sine putere si dintr-o grija pur intelectuala pentru calitatea revuisticii romanesti...

CC