Iosif Kiraly on Thu, 21 Aug 2003 21:30:58 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] cerere

din Evenimentul Zilei:

Incepand din data de 8 ianuarie 2001 Consiliul National pentru Studierea
Arhivelor Securitatii primeste de la "cetatenii de rand" cereri pt. accesul
la arhivele secrete.

Cererile pot fi depuse de persoanele (romani sau straini) care au fost
cetateni romani dupa 1945. Mai pot fi consultate dosarele rudelor decedate
de gradul I si II: parinti, copii, frati si surori.
Pot fi consultate toate dosarele care au fost elaborate inainte de 22
decembrie 1989 si care nu tin de siguranta nationala a statului.
Se poate solicita eliberarea de copii dupa inscrisele din dosare. Copiile nu
se elibereaza de pe inscrisurile care afecteaza terte persoane. Exceptie fac
cazurile in care acele terte persoane sau mostenitorii lor legali isi
exprima acordul scris.
Persoanele care au facut obiectul unui dosar din care rezulta ca au fost
urmarite de organele Securitatii au dreptul de a afla, la cerere,
identitatea agentilor si colaboratorilor care au contribuit cu informatii la
completarea acestui dosar.
In cazurile de decese si disparitii neelucidate despre care exista indicii
ca s-au produs in legatura cu activitatea Securitatii, CNSAS ofera
informatii din proprie initiativa sau pe baza unei cereri scrise din partea
mostenitorilor prezumtivi a celor decedati sau disparuti.
De asemenea, se pot solicita CNSAS adeverinte privind apartenenta sau
neapartenenta, colaborarea sau necolaborarea cu organele fostei Securitati.

Cererile scrise se adreseaza catre:
Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii
str. Dragoslavele nr. 2-4
RO- 011024 Bucuresti 1
www.cnsas.ro
Cererea trtebuie sa contina numele intreg al solicitantului, adresa si
numarul de telefon.
In termen de 30 de zile, CNSAS raspunde solicitantului tot in scris,
comunicandu-i data si locul unde poate fi consultat dosarul, daca acesta mai
exista.