Tranzit Foundation on Tue, 11 Mar 2003 14:54:30 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Lansare de carte: Ilonka neni

Editura Fundaţiei pentru Studii Europene şi Fundaţia Tranzit vă invită la lansarea volumului biografic trilingv (romani, română, maghiară)

Ilonka néni

de Könczei Csilla şi Ileana Lăcătuş

Lansarea va avea loc joi, 13 martie 2003 de la ora 17.00 la Casa Tranzit (Cluj, str. G. Bariţiu 16) în prezenţa autorilor.

Volumul va fi prezentat de Ovidiu Pecican, Magyari-Vincze Enikő şi Marius Lăcătuş. Se vor proiecta imagini din activitatea artistică a Ilenei Lăcătuş, iar ansamblul  Zurboló va interpreta muzică tradiţională din Mera, satul al eroinei cărţii.

„Materialul acestui volum s-a transformat în carte pe parcursul mai multor ani. Pe vremea când Ilonka
néni, adică Lakatos Ilonka, sau Lăcătuş Ileana a început să-mi povestească despre viaţa ei – la rugămintea mea,  în 1996 -, povestirile scurte serveau ca material pentru lecţiile de limba romani. Am încercat apoi să transcriu, să traduc, să analizez din punct de vedere gramatical textele înregistrate pe casetă. Pe parcurs s-a născut ideea de a publica o carte despre viaţa lui Ilonka néni. M-au fascinat de la început povestirile ei de viaţă, foarte deosebite de cele auzite de obicei. Ilonka néni vorbea cu aceeaşi simplitate despre momentele nefericite, uneori extraordinar de crude, ale vieţii ei, ca şi despre experienţele fericite. Textele ei sunt lipsite de dramatismul căutat, de autocompătimire. Poate pentru că majoritatea evenimentelor descrise sunt îndeajuns de dramatice, nu avea nevoie de dramatisme.”

Könczei Csilla

Volumul a apărut cu sprijinul Centrului de Resurse pentru Comunităţile de Romi (Cluj), şi a Fundaţiei Next Page (Bulgaria).

Vă aşteptăm cu drag!

Fundatia Tranzit Alapítvány
Cluj, str. G. Baritiu  16
3400 Kolozsvár/Cluj-Napoca