nik on Fri, 28 Feb 2003 13:57:08 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Romania vrea razboi

Dragul meu,
ai mare dreptate in ceea ce spui,dar se pare ca,intr-o forma sau alta,si elitele pot fi cumparate.Si sovieticii si americanii,sigur ca si altii in istoria noastra glorioasa,ne-au cumparat la preturi de en-gros...Si mie mi-este de multe ori rushine,de conationalii mei dar ce poti face,cand observi ca pana si cei mai virtuosi dintre ei s-au obisnuit cu asta,ca singura lor forma de revolta este o perplexitate mofluza.Si rushinea,se poate cumpara.Aplaudacii Kremlinului de ieri,sunt aplaudacii cauzei Whashingtonului de azi.Si nu numai pentru dolari,ci in numele unui snobism ideologic care sa le dea senzatia ca slugarniciile din trecut le vor fi iertate.Probabil Romaniei de azi ii convine Globalizarea,pentru e mai simplu sa fi argat in ograda unui bogat decat stapanul petecului tau de proprietate.De ce sa nu vina altii,sa ne faca un capitalism victorios,nu-i mai bine decat sa ne punem noi capul la contributie?!.Romania are vocatie de satelit asa cum romanul are vocatia de a face minime smecherii sub sabia lui Voda.El se multumeste cu somnul plin de iluzii al capului plecat.Si de ce intelighentia ar proceda altfel?Ce poate face altceva GDS,AC,Dilema si altii decat sa racneasca la spiritele celor nealiniati cu anatema :Comunisti!Cine,va spune vreodata in Romania,ca Regele e gol!?Poate,ca daca mai sunt unii care nu le-a putrezit fibra,ar trebui sa-si faca vocea auzita....Chiar daca noua ca natie ne prieste somnul ratiunii.
Exista o cauza comuna multora :unii au fost si vor fi invadati cu arme,noi suntem deja invadati cu un mod de viata,valori ce nu mai sunt decat clisee,drama eterna a lumii a treia,careia mereu i s-a propus o molcoma si banala viata second-hand.
Traiasca tovarasii Coca-Cola si Texaco Oil care ne vor face sa prosperam intre popoarele infratzite!!!
Cand a venit Busch la Bucuresti,inconjurat de lozinci si ovatii,daca inchideai ochii aveai senzatia ca ne binecuvanteaza Brejnev sau alti tatuci,oare cand si cum vom putea scapa de acest coshmar ???
Adrian Petrescu
----- Original Message -----
From: Vlad Nanca
Sent: Friday, February 28, 2003 12:24 PM
Subject: [Nettime-ro] Romania vrea razboi

S-au purtat multe discutii pe tema plecatului sau ramasului in Romania, pe tema patriotismului sau al nationalismului Romanesc. Nu i-am condamnat niciodata nici pe unii nici pe altii si i-am condamnat intotdeauna pe nationalisti. I-am condamnat insa si pe Francezi cand presa lor urla despre criminalitatea tiganilor din Romania (care reprezenta numai 4% din total uitand de problemele grave ale Frantei). Nu m-au facut atunci nici Le Monde si nici Liberation sa-mi fie rusine ca sunt Roman. Acum doua saptamani in toata lumea s-au organizat demonstratii de protest impotriva razboiului. Am fost si eu la demonstratia din Bucuresti unde nu stiu daca au fost 100 de persoane. Sincer sa fiu nu m-asteptam sa vad nici milioanele de la Roma, Madrid, Barcelona, Londra nici sutele de mii din alte zeci de orase din lume si nici macar zecile de mii din Budapesta. Stiam ca in Romania nu exista constiinta civica. Mi-a fost confirmata teama ca Romanii obositi de filmele de actiune vazute viner i noaptea nu se vor trezi a doua zi sa demostreze impotriva adevaratului film de actiune. Nu mi-a fost insa rusine atat de mare atunci. Imi este rusine acum cand vad ca armata americana isi instaleaza masinile de razboi in Romania si nimeni nu este impotriva chestiei asteia. De cateva zile urmaresc perplex stirile si vad prezentatori de stiri citind cu mandrie texte in care anunta participarea Romaniei la un razboi injust si periculos. Vad generali romani ranjing alaturi de eroii din filmele lor preferate care acum au venit in carne si oase la Constanta. Romania este pe cale sa intre intr-un conflict periculos si nimeni nu pare sa se impotriveasca. Incerc sa-mi imaginez cum a putut poporul roman sa fie tarat in minciuna sovietica si vad poporul roman tarat in minciuna americana. Ma intreb unde este Alianta Civica, mai exista? Ma intreb unde sunt "adevaratii intelectuali" Romani, cand si cine va face cel mai mic gest de dezacord cu Guvernul roman (daca nu cu cel american). Nu stiu ce pot face dar mi-e rusine de ce se intampla in Romania. Nu stiu daca vre-unul din intelectualii "GDS", Dilema, "AC" (etcetcetc) are acces la lista Nettime dar as vrea sa le spun ca ar trebui sa le fie si lor rusine.

Vlad Nanca

Bd Regina Elisabeta 69, Apartamentul 2, Sector 5, Bucuresti ROMANIA
Tel +40723240434 / Fax +40213121311

With Yahoo! Mail you can get a bigger mailbox -- choose a size that fits your needs